About this Blog

This blog is created as a medium to sharing my thought, my life and to write anything i want...
I will try to add some useful information in this blog...
Let's assume this blog as a medium of learning...

I bear witness that there no other God except Allah, and , I bear witness that Muhammad (pbuh) is a servant of Allah and His Messenger...

Tuesday, January 1, 2013

Saya nak calon camna?

Assalammualaikum..
semua orang ngah busy ngan azam 2013 masing2..
aku???
busy memikirkan masa depan...
habis belajar nanti aku nak keja apa, kat mana, kawin...
banyak benda tu...

hum....
loan ptptn lagi...
bercinta....berkahwin...
memang la ada niat nk berumahtangga tu..
semalam spent hampir 45 minute cakap phone ngan kak tentang ni.
ya la, adik2 yang bawah2 aku ni, slalu ja bercinta....
hahahaha..aku ni, complex... macam someone cakap..
suka orang tu ada la..bercinta, bagi komitmen ni,belum lagi la..
atas beberapa sebab aku macam x bercinta lagi ni:

1- still blajar lagi
2- ada juga minta duit kat parent. so, macam x senang lak nak guna duit yang diorang susah payah cari untuk aku enjoy.
3- sebab aku x pandai bercinta. yup. aku x reti nak bercinta. eventhough ada la kuar ngan perempuan juga.
4- aku ingat nak bercinta lepas kawin.. baru leh sweet
5- financial x stabil ngan aku ni kekadang x faham signal seorang permpuan (yg ni la selalaunya).. selalunya, i fall in love when it is too late.

Hum....

Calon camna yang aku nak:
ada la beberapa kriteria.. tapi, yang paling penting:

1- dia dapat terima aku seadanya..baik buruk, cacat cela ka apa ka.
2- family aku, keadaan family aku yang sederhana ja.
3- sanggup hidup susah....coz aku bukan la seorang yang nak cari hidup senang..sebab kesusahan tu ada kebaikannya.

kriteria yang lain??? macam x penting ja... sebab yang penting yang 3 tu ja la... yang lain tu, rasanya, sama2 aku ngan dia perbaiki.. macam isu trust tu, jealous, and etc tu..

kalau dia x penah hidup susah, x sure la dia dapat adapt ka x... hum, ni ja la dulu kot.. x larat nak merapu...ngantuk..nyte.

2 comments:

aQiLaH tAhiR said...

Semoga berjumpa ngan calon yang sesuai..hehe :)

hafeez said...

hahaha...InsyaAllah..ang juga..amin..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...