About this Blog

This blog is created as a medium to sharing my thought, my life and to write anything i want...
I will try to add some useful information in this blog...
Let's assume this blog as a medium of learning...

I bear witness that there no other God except Allah, and , I bear witness that Muhammad (pbuh) is a servant of Allah and His Messenger...

Thursday, June 30, 2011

A Sweet Story To Be Read...

Assalammualaikum... entry kali ni nak bercerita tentang peristiwa semalam...gumbira juga la peristiwa tu....hehhehe....

ok, tanpa delay2,


Semua orang mahukan wang yang banyak. Jika saya mempunyai banyak wang. Saya mahu membeli kereta Ferrari, Skyline, BMW dan moto GP. Saya ingin membuat sebuat banglo 4 tingkat.

Saya juga ingin membeli sebuah kondominium, syarikat, dan hotel 5 bintang. Saya juga ingin berkahwin, setelah saya berkahwin. Isteri saya mendapat anak dua orang. Saya akan serahkan syarikat dan kereta . Saya akan memberi wang kepadanya sebanyak RM 300 000.
Bila umurnya 20 tahun, saya akan menghantarnya masuk universiti Malaysia. Apabila dia habis belajar. Saya akan menghantarnya masuk ijazah. Setelah dia keluar dari ijazah. Saya akan memberinya kondominium dan sebuah kereta...

TAMAT

semua tulisan yang ber"bold" dan ber"italic" tu, adalah karangan my youngest bro untuk Peperiksaan Pemantauan Pertengahan Tahun 2011, BM kertas 2 Tahun 5.... 5B... ada tiga tajuk and karangan dia ulis ni tajuk no 3: Tuliskan sebuah cerita yang bermula dengan " Semua orang mahukan wang yang banyak.Jika saya memunyai banyak wang.......".... ok, introduce la sikit tentang dia.... Nama dia Muhammad Arif Aiman.... ni adik saya yang kecik skali... yang muka macam cina... yang mata sepek... yang manja gila....

Saya tulis balik karangan dia kelmarin....masa tu, ngah sembang2 la ngan mak su, mak cik, pak cik, mak jang, pak jang and budak2 kecik tu la.... so, my sis la mula buka ceta ni.... pastu adik aiman pon dengar... kak cakap la dia nak g balik ambik ketas ni..nak tunjuk...

masa dia balik ambik tu, terjadi la pergelutan antara geng kanak2 yang menyokong adik saya dengan me and my sis... sampai teruk gak kertas tu.. tapi berjaya dapat kat saya last2...so, saya salin la balik.. bukan apa.... saya suka gak la...

bukan nak mempermainkan dia...cuma tertarik dengan cara dia....dia siap rancang nak ada anak 2, pastu hantar masuk ngaji tinggi...ok la klu dia plan macam tu....dok gak la cakap kat dia, cuba blajaq baca buku sama.... for him to think about having a lot of maoney and at da same time planning for his future....impressive... ada syarikat... hotel 5 bintang....huish....and bila tengok balik, ferrari, bmw, skyline.and moto GP... cukup2 4 biji...untuk 4 orang..hahahha...

masa tu juga, ada la juga talk about me... mak cik tanya nak bawa moto pi sana ka, nanti hilang lak....and masa tu., tercerita la about me....yang tu hilang, yang ni hilang..nasib ang x hilang...pastu cakap la..cek pun ada gak hilang masa skolah rendah dulu..hehehhe...

ok, kalau bab hilang ni, saya la pakar.... masa sekolah rendah, saya sendiri yang hilang.... if my friend ikhwan still remember dat story, he will smile ja kot...x tahu la saya kena sembunyi ka apa... tapi, yang pasti, saya dok tepi belukar kat pejabat tanah tu...dekat skolah la...dari pagi sampai petang... xda sapa nampak...pelik tu...

then, skolah menengah, saya hilang moto lak sebiji...kris 110..warna hitam..no plate kbj 3985.... pastu, masuk u, saya hilang laptop lenovo, B450...kaler hitam....

then, smile sendiri la..keja hilang benda ja....hehhehe....

before mak cik balik, she gave me RM 50... upah menaip haritu...hehehhe....tapi, 5 mnit ja sempat simpan...pastu habis beli toiletries....

and now, i am blogging about it at UIA... juz arive sini pagi tadi... ok... hanya dua hari di rumah... so, total dok rumah dari cuti bulan 4 adalah,7 hari...estimate...hum.... buas betul saya ni....

ok, nak chow g breakfast....

p/s: part paling bez, anak dia masuk ijazah, kuar ijazah... harta semua bagi kat anak and isteri...dia tak mention lak untuk dia apa...
yang ni plan macam ni, yang tingkatan satu nak bini 4...hahahha...

saya? still thinking.... malu gila ngan depa...hahahhaha

2 comments:

Mawar Berduri said...

kihkih.. pasni, jgn plak kamu yang hilang okay!

cik tehaa said...

hahahaha.. pak lah! jaga diri baik2 lah. kamu tu kan kecik je..

nway, start berangan jugak mcm adik kamu tu ye! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...