About this Blog

This blog is created as a medium to sharing my thought, my life and to write anything i want...
I will try to add some useful information in this blog...
Let's assume this blog as a medium of learning...

I bear witness that there no other God except Allah, and , I bear witness that Muhammad (pbuh) is a servant of Allah and His Messenger...

Monday, June 27, 2011

Pantai Bersih Tak Seindah Namanya.

Hari ni, hari Ahad...26 Jun 2011...ok, hari ni saya x turun ke laut...awal pagi lagi dah keluar pergi ke penang bersama my sayang yang berwarna biru tu.... dah plan mgu lepas lagi yang saya nak benti keja hari ahad and g lepak bersama my friend, nizom yang dok keja kat penang tu...

keluar tanpa breakfast...tanpa breakfast lagi? ni kali ke berapa la kau keja kuar tanpa ambik breakfast hah? cari penyakit? hum...em, dia dok kat area Bagan Ajam...so, since saya tengok tayar my sayang tu mcam x da angin ja, malas la nak main highway... takut x pasal nti, kena ja tolak sepanjang highway tu....

sampai ja kat area bagan ajam tu contact dia and saya mmg blur mencari simpang sungai puyu...last skali, setelah berhabis kredit kol n sms antara kami, kawan saya cakap dia tunggu dekat RnR Bagan Ajam tu... kira RnR Pantai bersih dalam nama lainnya... lama juga tersesat...saya nak g breakfast kat kedai roti canai istimewa aziz kat telok air tawar tu...coz tengok ramai orang ja...msti sedap kot...malangnya, oleh kerna banyak orang beratur and saya dah malas nak tunggu, so, minum kopi delima and terus blah g mencari kawan saya tu...

so, setelah memusing dekat 2 jam lebih, bertemu juga kmi dekar rnr tu...pastu g kedai, minum2 and sembang2....lepas tu pi rumah kak dia, yang mana dia pon tumpang dok situ....lama gak dok situ..sampai pukul 5.45... lepastu kuar pi Pantai Bersih...masa tu, saya dah tengok dah tayar moto x da angin..mmg dah suspect pon nak jadi macam tu...so, secra slownya, bawa la g shell, and pump angin...pastu parking moto and lepak kat pantai tu...

permandangan mmg lawa....tapi, x seindah nama...pantai tu penuh ngan sampah....bekas kfc la, plastik tu la, plastik ni la....adoi...pastu, ada la plak golongan permpuan yang berpakaian tut............. weh, tu rezeki ek...hahahha..main ja...ada budak melayu yang berpakaian kurang enak...tergugat iman weh...pastu ada la golongan moto yang melepak kat kawasan rnr tu sambil racing2... hum..dah lama saya tinggalkan bidang sebegitu...buang duit ja...bawa moto lumba sana, lumba sini...ish2....macam tempat2 lain, area Pantai Bersih itu juga menjadi tumpuan para muda mudi..harap paham la..hehehehe

Dalam negatifnya pon ada kebaikan gak...Petang2 ada family trun ngan children main2 kat situ...so, mengeratkan hubungan kekeluargaan dan menjana ekonomi.. ya la, boleh buka kedai..hahahha...

pastu, masa nak balik tu, singah shell untuk boh minyak...and saya ternampak la sebuah 125 yang dituganggi oleh 2 wanita...depan pakai jean and t shirt... yang pembonceng tu, pakai sweater ngn seluar pendek..pendek gila..mcam amoi pakai tu...pendek lagi ada la...huish...saya terpandang ja...motif saya nak tengok 125 tu...minat kot ngan 125...huhuhuh...

hum...lepas tu terus g makan kat nasi kandar salam...since saya dok mah mak su, so, kena balik awal...pukul 9 ja, trus bertolak balik....sampai la dekat rumah 9.50...x mematuhi undang2 punya orang..hahhahaa...

ah, i did think gak tau...if kalau saya terlepak sampai lewat malam, saya dah buat 3 plan...

1) tido kat masjid and pagi esok lepas subuh baru balik rumah maksu...
2) teruskan melepak sampai ke subuh...hehehhehe
3) kalau saya rasa nak juga balik, saya rasa , saya terus balik kuala nerang lewat malam tu, even sorang2..btw, mmg pi sorang..tu yang quite worried klu mto wat hal..coz artu ada wat hal atas highway.... lagipun, setkt jalan malam ni, xtualy, rndu juga...heheheheh...



ni gambar sunset yang ditangkap menggunakan camera nset saya....

hum, klau saya nak relah, saya mmg suka p tepi pantai...bez tengok orrang...jangan pk lain lak ek...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...