About this Blog

This blog is created as a medium to sharing my thought, my life and to write anything i want...
I will try to add some useful information in this blog...
Let's assume this blog as a medium of learning...

I bear witness that there no other God except Allah, and , I bear witness that Muhammad (pbuh) is a servant of Allah and His Messenger...

Wednesday, June 15, 2011

KAV versus KBL

Assalammualaikum....

KAV versus KBL....
ok, apa yang ada di fikiran anda???hehehehe
ok, macam ni, i have to decide antara dua benda ni yang mana satu saya nak pilih...huhuhu
dalam dilema sebenarnya....

KAV ngan KBL ni sebnarnya motosikal jenama kriss... dua2 Kriss 110.... hum, actually, i am thinking of buying a bicycle.... saya terfikir nak tiru gaya cambridge dan university luar yang femes2 tu... depa tak malu naik basikal kan?

so, saya ingat, with my salary, saya nak beli basikal la bila balik ke gombak nanti.... dah rancang dah every morning nak cycling... lagipun saya leh jimat juga... maintenance untuk beskal x truk sangat...hehehehe....

masa habis kerja 3 mgu lepas, mak saya kol, tanya abah ada kol x? saya cakap x pon la..pastu mak cakap la abah beli moto kat saya... eventhough moto secondhand.... tapi ok la.... lagipun, saya mmg ada cakap dengan mak saya yang kalau nak beli moto, cari ja yang secnd....napa ek???

semua orang nak yang baru, memilih, saya pilih yang second.... knapa ek??? ni la antara sebab2 nya.... saya bukannya pandai menjaga barang sangat.... moto saya dah pernah hilang dulu, then nset, then laptop...duit.... sampai saya dah x kisah dah dengan kehilangan.... sebab ada kes curi moto, so, beter ambik yang second..klu rugi pon, x rugi sangat compared to motor baru...
lagipun, saya mmg jenis suka moto lama ni..sebab agak tahan...yang mana bergantung la kepada keadaannya....hum....teringat lak kat KBJ saya yang kena curi dulu...laju pon laju..sedap naik lak tu...huhu... ada hikmah di sebalik kehilangan tu....

em, berbalik kepada nak buat decision ni... saya suka appearance KAV yang body lama tu...yang klasik...lawa.... tapi, saya risau lak enjinnya...coz enjin dia mesti dah buka dah.... saya dah bawa dah KAV, tapi macam tak puas hati...rasa macam tak smooth ja.... and saya dah try wat 120 kat highway.... and haritu juga la tayar pancit...dah la sorang2...nasib la dah dekat susur kluar...ada la dalam 5km ke susur keluar..klu x ka, mampus la saya sorang2 kat highway tu...

then for KBL, appearance nampak kurang sikit la...coz saya x minat style yang muncung tu..... tapi, enjin dia rasanya still ok..klu tukar clutch maybe better la.... KBL ni macam berat sikit..masuk gear dia lambat nak respond...hum...tapi, bez gak naik KBL...nanti la saya balik rumah tukar and try bawa lak KBL tu....


KAV






KBL





ok, lepas repair KBL and try bawa jalan jauh, saya baru but final decision....

saya ada melawak ngan mak yang nak seragamkan wrna... spek mata warna oren ngan putih... helmet pon saya cari macam tu.... pastu saya cakap la kata nak tukar warna moto...hehhehe...x pasal kena marah,...

ok, till then....jumpa lagi.... 

p/s: waktu cuti saya sedang bercuti...selama cuti sem dekat 2 blan lbih ni, saya dok kat rumah kejap ja...leh kira ngan jari berapa hari ja bermalam kat rumah..hehehehehe..buas betul...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...