About this Blog

This blog is created as a medium to sharing my thought, my life and to write anything i want...
I will try to add some useful information in this blog...
Let's assume this blog as a medium of learning...

I bear witness that there no other God except Allah, and , I bear witness that Muhammad (pbuh) is a servant of Allah and His Messenger...

Thursday, June 2, 2011

Waktu Cuti Saya....



assalammulaikum...ok, ni nak cerita tentang saya yang x pernah lekat di rumah.... hehhehe.... saya sekarang bergelar seorang pekerja di mana nama pekerjaan tu dirahsiakan..bila saya nak berenti baru saya nak blogging tentang pekerjaan saya tu... tiap2 hari, or selalu la saya dapat tengok matahari terbit and awan yang pelbagai warna ni kala matahari mulai memancar....

baru2 ni, saya ambik cuti tiga hari coz abang kawan saya kawin, so, saya pulang la menghadiri kenduri tu....saya cuti 27, 28 and 29...kenduri tu 29... apa yang saya buat masa saya balik rumah dalam masa 3 hari tu??? sampai ja rumh, check in simpan barang, kluar p smbhyg jumaat, pastu balik dari sembahyang tu saya pergi ke kampung bukit... melawat pak long saya yang kena operate tu,... oleh sebab bang zuan, a.k.a my sepupu, anak pak long saya suruh sembelih burung puyuh dia, so, petang tu saya and dia bakar la puyuh tu...btw, orng lain ek sembelih..bkan saya...hehehehe

petang tu, masa nak masak dah burung puyuh tu, mak saya kol la bang zuan ni soh pi ambik dia, and sekali ngan saya join, pastu kami semua pi pokok sena atas urusan tertentu... top secret... x leh dedahkan...hehhehehe.... ingat sempat la balik makan.....tapi, malngnya, kereta yang kami naiki habis bateri sebab bang zuan upa tutup lampu... and saya dah cakap kat kawan saya nak main futsal.... nak tak nak, kena tunggu mmber dia datang tolong.... dekat pkul 10 juga sampai kat rumah dia kat kg bukit tu, pastu saya terus bergegas balik rumah.. dengan tak bawa baju sejuk, mmg mengigil ah bawa mto tu... sampai dekat pukul 10.30 gak kat tempat futsal.... saja malas nak bawa sbb saya sangka saya dah lambat dah...huhuhu....

tapi pi jua tengok, and sempat la sepk dua, tiga kali...lepas tu terus balik tido...penat weh..dri pagi tak berenti rehat.... pastu bangun besoknya, awal juga saya bangun.... kuar beli paper, sarapan, then trus kuar pi rumah cik da kat jitra.... ingat nak pi pagi, blik petang.... tenghari tu, cik mail cakap kat saya soh balik esok la.... malam ni kuar makan kat kuala perlis.... ok, jadi, saya kol mak jang and cakap nak extend pinjam moto sampai pagi besok....hehehhee..malam tu kuar pi makan kat kuala perlis ngan family mak cik.... lama juga tak jumpa anak2 mak cik tu... isyraf ngan irfan.... so, dalam kereta tu, depa keja cakap ja... si adik la yang bising sekali...adik tu irfan... depa siap melawak lagi, sudu tu adik beradik garfu... magma tu ngan air adik beradik, so, batu tu sepupu la.... sampai pening juga melayan depa... ah, btw, ptang tu ada main dengan anak jiran mak cik...nama dia iqbal... putih gila.... kulit dia  tu macam mana ntah...saya nak cubit pon tak bleh... yg sure, dia gebu,... dia lebih enjoy main ngan irfan...mungkin sbb lama2 sekali dia tengok saya....

lepas makan tu, terus balik, and sampai ja kat rumah, saya trus tido.. bangun besoknya, lepas breakfst, saya terus balik rumah.... perh... sejuk gila,...nasib baik sya bertolak pkul 7.45....kalau awal  lagi, mau mati kesejukan saya..... sampai kat kuala nerang, beli paper and balik baca ja, pastu, tengahari, kuar pi makan kenduri rumah kawan.... lepas habis makan kenduri, terus p naik bas ke alor star, then saambung lak naik bas gi SP.... sampai kat SP, saya teru pula ke baling coz ada hal... pastu balik dari baling sampai kat tempat saya menginap untuk p kerja tu dalam pukul 1 juga la..... letih weh.... pastu tido, bangun pukul 5 besok terus g kerja..... ingat nak cuti,.... tapi saya minta cuti sampai ahad ja...huhuhu

macam tu la saya spent cuti saya tu...huhuhu... kerja dan tempat saya menginap sekarang masih lagi dirahsiakan... baru suspen...hehehhehhe.... tapi, bagi yang kenal saya, jangan trkejut kalau saya semakin hitam.... serius saya akan htam nanti.... hitam berkilat maybe...huhuhuh.....

sekian ja kot... saya nak tido, besok nak kena siapkan kerja sekolah yang diberikan oleh cikgu Nah a.k.a my mak cik da....huhuhuhu...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...