About this Blog

This blog is created as a medium to sharing my thought, my life and to write anything i want...
I will try to add some useful information in this blog...
Let's assume this blog as a medium of learning...

I bear witness that there no other God except Allah, and , I bear witness that Muhammad (pbuh) is a servant of Allah and His Messenger...

Monday, April 29, 2013

1 jam lepak di De' Kitchen

Assalamualaikum...
hari ni nak cerita pasal kejadian kelmarin ja...

ok, short kan story.. kelmarin aku g perlis.. cari rumah sewa... Alhamdulillah dapat.. tapi dok sorang.. x da housemate g... huuhuhu... 

pastu, aku g la jejalan kat CMART arau.. sambil jalan2 tu, ada sorang budak laki ni, dok panggil aku..paling2, dia senyum la kat aku.. aku muka dah blur dah.. sapa la ni??? pastu dia pun cakap.. 

"ang x kenai aku ka???
"ish.. aku x bapa nak prasan la.."
mu abg syafiq kan??
aah.. mu kawan dia ka???
x kan mu x kenai aku...aku dok asrama dulu....
aku x bapa cam gak... sat.. mu ni kira set2 anas pak da tu pa...
ah.. dia la tu...
oooo... mu ka..berubah banyak noh... muka lain dah noh...
dia jawab : ang pun berubah gak... dulu besaq, la ni kecik sikit...
aku gelak ja la..dah mmg betul.. even masa med check up tu, berat badan aku turn kot..

pas habis sembang tu, aku nak cari kedai de' kitchen ni..aku lepak la kat situ..
ok, kedai ni, time aku lepak kul 5 lebih tu, 4 orang awek comel aku usha.. tapi aku suka yang sorang tu. sebab yang sorang tu macam someone... cuma muka dia x sombong cam someone tu ja.. rupa iras2 la...hahha.. tapi, x usha mana pun...dia sok dalam, aku dok area luaq yang open air ni...depa dok lam aircond la...hahahha

pastu, awek yang dok jaga kedai tu, mai la kat meja aku bagi pasword wifi... time tu aku dok main anak kucing.. so, aku lepas la anak kucing tu sebab nak pegang something.. anak kucing tu lak pi kat kaki dia...
menjerit la kawan... sampai nak terlempaq nset sony experia dia tu... aku nak gelak pun, tahan ja... sebab kat meja sebelah ada dak skolah 2 orang.. pompuan...aku tahan la.. awek kedai tu cakap la...

"ni yang aku x suka kucing ni.... dok buat bagi aku malu... malu aku""

serius aku nak tawa ja.. tapi tahan, aku replied:

"awak, awak tengok kucing tu lari ka awak lari??? kucing tu yang lari kan.. so, kucing tu la malu.. dia lari sembunyi.."

cool la sat.. pastu kucing pi kat kaki dia pun, dia pun x menjerit gelabah sangat la.. ada tanya dia jga..x suka kucing ka, dia cakap kurang sikit...

dalam masa aku lepak tu, ada lak lagi 3 orang awek mai... chumel2... depa park keta, masuk dalam...sambil masuk tu, ada la juga depa usha aku, aku usha depa..pastu depa masuk dalam, aku kat luaq, dok main2 ngan anak kucing.. boring weh..nk minum, ayaq panas..pastu dak 3 orang tu kuaq, nek keta, u turn pastu berenti tepi lama juga.. cermin tinted.. aku dok pikiaq, depa ni usha aku pa..hahaha..perasan sekejap ek..x pun depa kata aku pelik dok main ngan kucing kat kedai makan...sambil gelak2...

tu ja la..aku x tau nak merapu apa dah..hehehe..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...