About this Blog

This blog is created as a medium to sharing my thought, my life and to write anything i want...
I will try to add some useful information in this blog...
Let's assume this blog as a medium of learning...

I bear witness that there no other God except Allah, and , I bear witness that Muhammad (pbuh) is a servant of Allah and His Messenger...

Wednesday, April 30, 2014

Book Review: Orang Hodoh Cantik

Location: Rent House. Cant Afford Penthouse yet.
Drinking : Chocolate plus Honey. Unable to drink with my honey yet.
Weather: Its gonna rain soon


Assalammualaikum.

Good Nite.
Ok tu ja.
hahahahaha...


Minggu lepas ada pesta buku kat PWTC. Actually, dah reserve dah tarikh ni dari bulan 3 lagi. Planned cuti baik nya.

Last2, calendar company kena tukar.. huhuhu..So, aku pun minta la cuti.
Balik kerja ja, terus drive pi Alor Star. Naik bas malam tu juga.
Pastu baru terkial nak wassap member.
"Pagi esok aku pi ketuk pintu rumah ang"

Saja grab hari jumaat. At least aku leh dengar khutbah kat "alma mater" aku.
Ya la, lain dari yang lain khutbahnya.
coz khatib dari luar,
kadang diorang bagi khutbah x da teks.
lau da teks pun, bukan isu2 biasa sangat.

Wonder what, Choi cakap leh dapat baucar buku lagi.
So, pi la nak claim. tapi aku x leh redeem sebab x da matrik card.
Yang nyesalnya, balik sampai kedah, nak isi minyak keta,
terserlah lak matric card bersama2 kad2 bank.
geram doh.

So, dah habis dah ceta suka duka.

Jum review buku ni.

"Orang Hodoh Cantik."

Buku ni nipis ja. Aku beli kat Borders.

Aku beli sebab tertarik ngan caption kat muka depan tu.

"Kenapa Mata Aku Hanya Tertumpu Pada Kewujudan Kamu?"

Yang pak mat sengal. G tanya aku. Ko beli buku ape? OOO... Sama macam ko. hahahaha

Btw, didnt get angry. coz pak mat a.k.a kembar Bruno Mars tu banyak tolong aku.
Simpan tarikh untuk wedding dia.
19 sampai 21 Sept nanti.

Buku ni, banyak bercerita tentang hal ehwal kehidupan berumah tangga.
Cinta yang kadang kala pudar.
Kejap hangat2 tahi ayam.
yang penting. Sweet doh..


Banyak cabaran sebenarnya dalam berkongsi hidup ni.
Kalau xda toleransi.
X sabar.
X mengalah.
X memahami
dan X yang lain2 lagi mampu terlintas di ruang minda yang tiada lampu isyarat ni.

Akan ada ketika, Masing2 tarik muka.
Lelaki dengan letihnya.
perempuan dengan datang bulannya.
dan lain2 lagi.
Ah... itukah namanya stress??

Buku ni simple, ringkas.
tapi padat.
lagi elok kalau time baca ni, korang cuba jadi watak dalam buku ni.

sesuai la dibaca oleh segenap lapisan masyarakat.
cuma jangan bagi anak2 anda yang dibawah umur membacanya.
Kang depa ambik buat kereta. buat benda makan.
tolong basuh ngan air liur.
hah.
kan x pasal.
hehehehe

Sebelum aku conclude,
let me tulis balik apa yang ada dalam buku ni.

"Kita", adalah selalunya bererti aku mengagumi dunia dan sifatmu. Jika engkau mahu tahu.
Kerana segalanya yang kau sentuh, menjadi sebahagian daripada dunia yang mengelilingimu.
Termasuk aku.
Terperangkap di dalamnya.
Dan sekarangaku harap kau mengerti kenapa betapa ungkapan ini;

'Vice Versa'.

Mean a world to me.


Selamat malam.


It is raining.

p/s: bought Andrea's book. Sebelas Patriot. Lupa nak cari buku Maryamah Karpov. huhuhuhu

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...