About this Blog

This blog is created as a medium to sharing my thought, my life and to write anything i want...
I will try to add some useful information in this blog...
Let's assume this blog as a medium of learning...

I bear witness that there no other God except Allah, and , I bear witness that Muhammad (pbuh) is a servant of Allah and His Messenger...

Sunday, November 20, 2011

~ Medicine~

Salam...Hi....
it's been a while ek since my last update...
As the tittle suggests i am taking medicine...


Sebab tu la jarang update...btw, selain tu, jarang update coz adapter rosak...lama gak hdup tanpa laptop ni.hehehe
hum...the time is 2.24 a.m... masih lagi berjaga..bajet dok oversea la lak kan..hahaha
aku mmg teringin nak dok oversea pon..hehehehhe

actually, nak kena siapkan keja/asignments...
tapi, kepala otak stuck, so aku reading ja la blog sesapa aku nak baca...
and at the same time buka blog aku yang berserawang..huhuhuhu...
sebenarnya, i am in the recovering mode....
nak buat comeback balik ni..hehehe

lepas ja habis cuti tu, aku agak x ok...
headache teruk gila...mmg sakit la...aku nak tido ja 24/7...
macam x nak bangun dah..huhuhu...
kan bagus lau boleh...

sebelum cuti, aku bz ngan midterm yang berderet-deret macam gerabak keta api...
lepas satu, satu lagi, lepas tu satu lagi....gila ah...
dengan unplanned prog lagi....
seriously, aku x suka big prog yang buat last minute....last skali, aku gak teruk...
untuk prog fire drill ali, aku patutnya in charge, tapi, klu aku in charge, maksdnya aku kna ponteng klas...
eventhough aku mmg kata aku leh join hari tu... tetapi, disebabkan minggu tu amatlah hectic....
setiap malam kena gi meeting, syura, n lain2, sampai x sempat nak fokus untuk exam...
physical condition pon makin lemah...ya la..skip makan selalu sangat...
dalam awal bulan november tu, aku mmg gila letih..and plus demam, sakit badan,skip makan, berjaga sampai lewat..
mmg gila jahat aku..aniaya badan sendiri... nak buat camna... banyak sangat aku nak cba setelkan..
last2 x dapat setelkan juga..huhuhuh..

so, berbalik kepada prog fire drill, aku mnta orang lain gntikan aku, walaupun aku tahu yang tndakan aku tu akan mnjatuhkan reputasi dan kredibiliti aku....
tetapi, i have to make a call..... so, my call was risking my reputation and credibility...
serious at that time i need a little space to breath... kalau x, aku dah explode...
even sekarang pon, situation x under control lg, tp, aku ngah tackle 1 by 1...:-)

so, 16 hb lepas, habis ja kelas econometrics, naik bas g HKL...
check kenapa headache sgat2...
sepatutnya masa aku demam, i should jumpa doc coz ada simptom yang sama selalu berlaku everytime aku demam...it does make me worried...
tapi, biasa la...x ambik kisah... dats y, i am trying untuk berubah....
nak cuba jaga kesihatan sikit lepas ni...

so, lepas jumpa doc and check sikit2, doc cakap la yang aku ni overwork n stress la juga...
aku ingat aku dah control dah...since aku ada update dalam fb yang aku x sedar yang aku stress, after that, aku ingat i am okay la...
tetapi, rupa2nya belum lagi..bertambah teruk ada la...basically, affect my midterm...ahahha...macam na aku nak score ek lau midterm kantoi??
so, i was advised untuk rehat more tetapi, macam ni la, aku tetap berjaga untuk cuba siapkan something...

basically, update ni merapu ja...ikut suka ja apa yang aku nak tulis... hah, satu lagi, ada ka patut, instructor klas skill soh jadi komiti event hari jumaat, sabtu, n ahad...  gila ka apa..gtau hari rabu...hari khamis buat simple briefing... jumaat starts..gila ka apa...dia kata kalau x pi, maksudnya kedatangan kosong untuk 3 hari...
sekali lagi, aku kena make a call... so, aku biarkan kosong kedatangan aku tu untuk aku have some space untuk akunya discussion, asgmnts n mmbaca sikit..lantak la ngan kedatangan tu...
kalau aku g, x pasal tambah masalah...watever happens aku tanggung...

so, ubat pon kekadang aku x sempat nak makan...sebab aku kuar bilik lupa bawa ubat..kekadang la...huhuhu....and satu lagi, aku ngah planning time untuk aku ngan honey lemon tea...hehehhee...sesapa nak tau tentang aku ngan honey lemon tea tu, leh la tunggu untuk next update...
p/s: aku ngah berusaha untuk siapkan somthing....harap dapat siapkan cepat...
pastu, aku ngah cari time nak balik kacau n cubit2 pipi si nur fatin adriana...aku suka dak kecik ni....umo dia brapa hari ek??yg sre x sampai sebulan g..heehhehe
aku nak kena pikiaq plan comeback ni... 
and there is something i need to discuss with my parent regarding my future...

thats all bebelan yang ntah apa2....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...