About this Blog

This blog is created as a medium to sharing my thought, my life and to write anything i want...
I will try to add some useful information in this blog...
Let's assume this blog as a medium of learning...

I bear witness that there no other God except Allah, and , I bear witness that Muhammad (pbuh) is a servant of Allah and His Messenger...

Monday, November 12, 2012

Outing ke Times Square ngan KLCC

Assalammualaikum...

harini aku kuar g TS ngan KLCC ngan rumate aku...
geram ada gak ngan rumate ni..
dia asyik cakap ada satu kedai yang ada baju yang aku ngan dia nak beli..
kami janji nak pi lepas raya posa aritu..
sumpah aku terlupa langsung kedai tu..

aku tanya dia, dia ingat x, dia kata x..
bila aku ajak round satu TS tu, floor by floor, kedai by kedai,
dia x nak lak..tu yang aku agak geram actually..
pastu tanya aku mana kedai tu...
adoi..sabar ja...

pastu, time tu lak terjumpa dengan Faezah ngan adik dia, Acik..
aku ngah hot, memang aku sapa macam tu ja la...
x sembang sangat pun, lagipun, dia kuar ngan kawan dia and laki sorang.
memang aku x mau kacau la orang ngah dating..
suprisingly, budak laki tu, keja kat yapeim..
tempat aku praktikal dulu..

tapi, conversation tu aku cut short la.
sbb mood x elok...
huhuhuhu


Penat jalan kat TS, aku ajak rumate aku g KLCC.
aku nak g Kinokuya..
dia x mau...aku cakap, klau x mau, balik la dulu...

Aku beli buku biografi satu, pastu buku Andrea Hirata, tajuk dia Sang Pemimpi.
Ni buku kedua Andrea yang aku beli...
Buku pertama, Edensor...
aku nak beli buku terbaru Mitch Albom... 
tapi, x mampu...
RM 71.++ kot..

aku mula menulis apa yang aku paham dari setiap chapter or mozek buku Sang Pemimpi ni...
aku suka mozek 7...
ni rumusan yang aku buat dari mozek 7..

"Berilah mereka inspirasi. Berilah mereka semangat untuk bermimpi walaupun dunia tidak seperti mereka jangkakan. biarkan mereka mencipta impian kerana disaat itu mereka mula mencari suatu matlamat. Seorang manusia yang jelas matlamatnya tidak akan lelah dengan cabaran hidup"

ok.. yang ni ja kot...selamat malam semua..:-)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...