About this Blog

This blog is created as a medium to sharing my thought, my life and to write anything i want...
I will try to add some useful information in this blog...
Let's assume this blog as a medium of learning...

I bear witness that there no other God except Allah, and , I bear witness that Muhammad (pbuh) is a servant of Allah and His Messenger...

Sunday, November 14, 2010

Happy Eid Adha

Assalammualaikum......

Bismillahirrohmanirrohhim....
Entry kali ni bertujuan untuk mengucapkan selamat menyambut hari raya kurban yang bakal tiba tidak lama lagi....

Oleh itu, saya menyusun sepuluh jari memohon kemaafan dari kalian yang mengenali saya andai ada tersalah silap dari saya dan memohon doa agar kita semua dirahmati.....

Sebelum itu, marilah kita bermuhasabah sedikit,...
Apakah pengorbanan yang telah kita buat selama ini????
Adakah pengorbanan itu berbaloi mahupun sia-sia???
Apakah pengorbanan kita itu memberi manfaat kepada orang lain???
Atupun pengorbanan kita itu berteraskan nafsu semata-mata????

Soalan untuk kita sama-sama fikirkan....

Sebagai seorang pelajar, adakah masa yang kita korbankan untuk belajar berbaloi???
Masa itu mungkin berbaloi andai kita belajar untuk Allah, untuk menjaga dan memartabatkan Islam....
Andai masa yang kita korbankan itu hanya untuk memperolehi gred yang bagus, mungkin ia tidak berbaloi....
Tetapi, niat seseorang itu tersembunyi, hanya Allah yang mengetahui, kita hanya boleh berprasangka baik....

Saya pun kadang-kadang menyeleweng juga dari tujuan asal menuntut ilmu..Harap hati kita sentiasa ikhlas...Amin.....

Saya juga ingin mengucapkan setinggi penghargaan ke atas sahabat saya, Muhammad Fawwaz kerana sudi meminjamkan laptopnya kepada saya selepas laptop saya dicuri....Moga Allah membalas jasamu...Amin...

3 comments:

fzikuz said...

Happy Eid Adha!! ^^

Ir suraya said...

selamat hari raya aidiladha

hafeez said...

jangan main mercun tau..heheheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...