About this Blog

This blog is created as a medium to sharing my thought, my life and to write anything i want...
I will try to add some useful information in this blog...
Let's assume this blog as a medium of learning...

I bear witness that there no other God except Allah, and , I bear witness that Muhammad (pbuh) is a servant of Allah and His Messenger...

Saturday, November 27, 2010

25 November 2010


Assalammualaikum…..hari ni kehidupan saya bermula dari pukul 7 pagi sampai pukul 12 tengah malam lebih…..huhuhuhuhuhu….

Antara aktiviti hari ni:
·        Pergi klinik gigi
·        Pergi dan borak dengan alif dekat rumah dia
·        Kenduri rumah mak cik da
·        Kena tahan dengan polis
·        Pergi permatang pauh
·        Balik smbang ngan mak
·        Pergi balai polis
·        Last sekali pergi cyber café…

Banyak kan tempat yang saya pergi…..hehehhehe…harini kena pergi cabut gigi… Alhamdulillah tak sakit pun… Gigi dah rosak, so decide la nak cabut….kena cabut 2 batang, tapi doctor cabut satu ja….bangun ja, breakfast, kuar beli paper and terus p tunggu kat klinik….huish….setelah lama x menjengah kaki kat klinik tu….huhuhuhuhu..lepas ni pakai gigi palsu la….huhuhuhuhu

Masa tengah menunggu tu, pak long lan call….dia tanya free x harini and dia ajak g ambik moto anak dia…awal tu ingat kat mergong…ok la…deal…. Habis ja cabut, nak pergi rumah pak long la, then dapat call dan pak long suruh tunggu dekat Kuala Nerang ja….and at the same tme dapat msg dari alif yang bertanya saya dekat mana…

Oleh kerana x jadi pi rumah pak long, pergi lak meraya kat rumah alif…ahhahhaha…lama x jumpa classmate kan…..plan2 nak main futsal petang tu, tapi macam tak jadi lak…so, sembang2 ja la….lepas habis dekat rumah alif tu, terus g kuala nerang coz pak long ngh tunggu…

Sampai ja dekat2 dengan masjid tu, tengok polis buat operasi…ok, muka tenang ja…hahahahhahaha….ingat operasi nak tengok lessen ja….rupa2nya jangkaan ku meleset…depa check no dekat roadtax, no enjin, roadtax and lesen….hum…Alhamdulillah lepas semua…Cuma dekat no enjin tu ja buat2 x tau…padahal malas nak gosok n tunjuk no enjin…huhuhuhu

Habis semua tu, parking moto dekat masjid and pi makan ngan pak long…unfortunately, saya makan bun ja….maklum la…baru lepas cabut gigi…masa tu soh mak ambik kunci moto takut balik lambat….masa makan tu baru tahu yang pak long sebenarnya cakap permatang pauh…penang….huhuhuhuh..jauh tu….

Masa nak gerak tu, mak call tanya moto ada dekat mana, cakap la kat masjid, pastu mak cakap ta takda…huish…risau gak..dah lu dulu moto hilang sebab saya juga…masa seklah menengah tgkatan 3….moto kriss yang saya naik hilang kat alor star…frust gila…saya sayang sangat moto tu…no plate KBJ 3985…ingat lagi...awek no 1 tu….

Tapi, last2 jumpa juga…coz dilindungi moto lain…Alhamdulillah….so, i thought nak kena bawa moto anak mak long tu…tapi last2, I am ended jadi passenger kat dalam keta ja…Kak ila sendiri bawa moto tu dari penang ke rumah….

Malam tu, masa sampai rumah dalam pukul 9 lbih, sembang la dengan mak n abang sepupu tentang video kat facebook, lepas tunjuk video tu, bincang2, semua agree p balai polis and buat repot….masa ngah wat repot tu, banyak gak la masalah..abaikan…x penting pun….yang pasti, semua benda yang saya simpan tentang kes tu semua dah hilang coz laptop kesayangan saya kena curi bulan September lepas…..kepada yang curi laptop saya tu, saya harap kamu berubah la…banyak sangat benda penting dalam laptop saya tu….hum…bagi saya semua bukti tu yang penting….tapi semua bukti dah habis hilang…hum….

Lepas satu masalah, satu masalah….macam tu la hidup saya…hehehhehe…x boring sangat kan????lagipun saya macam dah lali dah kehilangan benda…agak bagus juga sikap tu…hahahhaha….setel ja buat repot, suruh mak balik dulu, saya dengan abang sepupu pi CC….apa ek yang saya buat kat CC ni ek????online facebook????hahhahaha….ada la buka facebook tu tapi ada juga buka tab lain….mencari tentang IP….huhuhuhuhu….tapi kecewa sebab kena blah awal…maklumla….kewangan tak banyak….nak cari mampuih ka kena habiskan duit kat situ…huhuhu

Masa makan kat permatang pauh tu, saya pergi kat cermin dekat kedai makan tu and Cuma senyum… gila lucu…hehehehehehe…tengok muka sendiri senyum tanpa gigi sebatang….hahahhaha
Ah, yang kenduri rumah mak cik tu saya x dapat pergi coz abang sepupu x pergi…message dia, dia x balas..hhuhuhuhu….isyraf berkhatan sebenarnya..anak mak cik la….kelmarin lagi pak cik call soh pi….tapi memandangkan abang sepupu x pi and gigi x da, so x jadi…huhuhuhuhu…hari ni, saya diet..makan benda lembut ja…hehehhehe…

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...