About this Blog

This blog is created as a medium to sharing my thought, my life and to write anything i want...
I will try to add some useful information in this blog...
Let's assume this blog as a medium of learning...

I bear witness that there no other God except Allah, and , I bear witness that Muhammad (pbuh) is a servant of Allah and His Messenger...

Wednesday, November 24, 2010

Seharum Kasih



“Cinta kita tak pernah layu kerana ia sentiasa dibaja angin rindu”
This quote is taken from a novel “Seharum Kasih”
Em, today, I just felt a bit lonely….petang ni hujan….agak lebat juga…..so, tak tahu nak buat apa coz nak tengok tv pon x leh….quite boring la….handphones dah bersemayam kat atas katil lepas balik dari jumpa Ikhwan….
At that moment, I was thinking about book….ada nak cari reading materials, tapi tak tahu apa yang patut dibaca coz before balik aritu, I did download reading materials and save dalam external….and unfortunately my externak rosak….huhuhuhu…
Oleh sebab tak tentu arah and to avoid from thinking of unnecessary thought, cari la apa yang boleh tolong overcome perasaan lonely tu…search punya search, I found that novel…hehehehe…
So, I spend my time from 6.15 pm if I am not mistaken, sampai la pukul 12.46 a.m….hehehhehee.. about 6 hours and 31 minutes I spent on this novel including break for prayer, writing the previous entry and have a cup of tea…during reading I was accompanied by 3 songs that continuously playing and repeating until I finished reading…the songs are Years from now from aizat, 1,2,3,4 from plain white t and doshite from DBSK..it has been a while since my last novel, “ayat2 cinta”…actually, saya pun dah lupa dah berapa novel yang saya baca..hehehhehe….
Masa sekolah menengah dulu pun ada baca novel gak and masa kat matrik pun baca juga…hehehehe….i do not know whether I love reading or not..same goes to writing…..but, saya jenis suka buat apa yang saya suka ja…..heehehhehee
Ok, focus kat novel ni….even though it is not an Islamic novel like Ayat2 cinta, Ketika cinta bertasbih dan Tautan Hati…em Tautan Hati tu saya tak baca lagi, but Anis suggested this novel to me… she said that Tautan Hati tu best la juga….i still do not have a chance to take a look towards that novel, but I think I will try to read it...ok, anis tu adalah my classmate masa sekolah menengah….hehhehe..she is really nice…wanna know her???hehehhe…jangan marah ek anis….
Seharum Kasih…….em, novel ni tentang apa ek?????hum, as we all aware, bila tentang novel ni mesti la tentang percintaan….tengok tajuk pun dah agak jiwang sikit..hehhehehe.. novel ni berkisar tentang kisah percintaan antara Rasya Aleeya and Syed Reeza yang penuh dengan onak duri….
Biasa la kan kalau alam percintaan ni…banyak onak duri yang perlu ditempuhi…..hahahhaha…to those yang pernah bercinta tu mesti tahu lebih dari saya kan?????am I right???? Hum, their story quite interesting which make me laugh juga la…x pun senyum sorang2……
Nak ke saya ceritakan synopsis novel ni??????
Hum, I think okay juga kalau saya cerita serba sedikit…ceritanya macam ni, si rasya tu diganggu oleh reeza melalui SMS and call ja.. tak pernah jumpa muka….last2 sekali diorang dapat jumpa juga la…..um, setelah lama tu diorang dah agau tu, ada lak rumors ta si reeza ni playboy and mengandungkan anak dara orang..dek kerana senang percaya dengan kata2 orang and x periksa dulu, si rasya ni terus hilangkan diri tanpa sebarang berita and tup2 dengar dia nak kawin dengan sepupu dia nama Fahmi…banyak la juga adegan suspen, konflik…so, better korang baca sendiri…hehehehhehe…last sekali, happy ending…rasya kahwin juga dengan si reeza ni….bagus la tu……sorry x dapat buat siopsis yang padat..bukan apa, malas…hehehehheehe
Masuk kepada input yang saya dapat dari novel ni lak…..hehehehehhehe…input yang saya dapat, kita patut selidik dulu setiap berita yang kita dapat…..pastu, kita jangan la cemburu sangat dan berprasangka buruk sangat…..em, yang paing penting sekali nilai kejujuran tu..kita kena jujur dengan diri kita as well as orang lain juga…..tu yang penting…konsep jujur tu….baru la dapat elakkan masalah…..em, masa reading novel ni, ada juga saya terfikir tentang decision yang saya pernah buat dulu......kadang2 kata yang kita ucapkan kita tak boleh tarik balik, saya pun pernah ucapkan dan janji something, so right know I try to keep my words because that things are my promise….so I know yang saya macam tak patut buat benda tu, tapi saya jenis yang memang tak akan tarik kata2 tu….for orang yang pernah merasai apa yang saya kata ni, I hope u remember semua benda yang saya pernah cakap before this…so, I am sorry if saya ni betul2 macam bukan saya yang kamu kenal…..it is worth to write this????even though I know that person never buka blog saya????hahhahahah…..it does not matter….reminder for me udah la…hehehehehhe
Banyak juga saya dapat input, ada juga yang saya nak kritik, tapi malas nak kritik…not in mood….hehehehe..coz the times is 2.00 a.m…what the hell am I doing???i should go to sleep…hehehhehee…..so, that all la kot…..em, the novel, pengarang dia nama aina emir..terbitan alaf 21 sendirian berhad…..

Written on 1.00 a.m on November 24, 2010…..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...