About this Blog

This blog is created as a medium to sharing my thought, my life and to write anything i want...
I will try to add some useful information in this blog...
Let's assume this blog as a medium of learning...

I bear witness that there no other God except Allah, and , I bear witness that Muhammad (pbuh) is a servant of Allah and His Messenger...

Thursday, November 4, 2010

Banjir....

Today' news......
"Floods Hits Kuala Nerang" 
1.03 am, 4 November 2010
Kuala Nerang, Kedah Darul Aman....



This shocking news is brought to you by the famous reporter, Mohd Hafizullah Bin Abu Bakar( sory...mood agak sewel sikit...tu yang bergurau lebih ni....hehhehee)

Macam ni la, terus ke point utama.....Hum, dah berapa hari dah dengar banjir ni, dan kakak pun ada hanta message kata rumah dah naik air...
eventhough rumah saya tu dekat2 dalam hutan sikit and banjir2 yang sebelum ni x penah la pula sampai naik air kat rumah tu....kalau dah naik air tu, jawabnya, bah kali ni memang agak teruk la....hhuhuhuhuhu

lama dah saya x main air ni...last sekali masa bah dalam tahun 2004 if i am nt mistaken....hum.....masa tu, memang banyak pengalaman la...hehehhee...x mandi, pastu main air, x salin baju...hehehehehe..masa tu  saya tinggal kat rumah mak cik saya....

saya pernah experienced bah dekat rumah sekali ja...masa 1998 or lebih kurang la....masa tu la adik saya yang bongsu lahir...nama dia Mohd Arif Aiman.....seorang yang talkative dan manja!!!!!!!!!!!!!geram ngan dia...ahhahahaah....masa tu air naik x sampai kat rumah,...tapi kami semua memang x dapat keluar la coz jalan semua kena tutup dengan air....

masa banjir ni la yang paling seksa sikit...kadang2 x da makanan, huhuuuhuhu..nasib badan la......sebab tu saya tak membesar2, coz saya bukan jenis selalu makan...lau balik rumah tu, malam ja baru makan...kalau lapar makan, kalau x, x makan la...sampai mak pun malas nak tanya....hehehehehhe....apa nak jadi dengan anak dia yang sorang ni...

hum, come to think balik, macam mana la family saya kat rumah tu?????? apa yang diorang makan???depa dah makan ka belum????hum...banyak benda yang saya fikir ni....kadang2, duduk kat sini, saya fikir adik2 kat rumah juga....though, i might not express it....coz saya mmg tak tahu nak express benda....rather silent, thinking and no comment....







these picture were taken from my friend's facebook..anas pak da..


i wanna be home as soon as i can...wanna see my family...this the first time i am expressing my feeling.....i miss them....even, people might thinking bad about them, but i am part of them and i am happy be with them....mom, dad, love u....kakak, even though aku macam agak x baik, gaduh ngan ang, aku sayang ang, to my little brothers, syafiq, syimir,azfar even though u all tinggi from me, and we are in different path, behaviour, but u still my bro..i hope three of u will quit smoking and belajar rajin2...to iklil ikhwan,arif aiman, i hope that both of u follow my path.... i know both of u macam kreatif sikit, but beware with the creativity because it sometimes leads to astray....

a little piece of advice to myself and everyone, everything has its own limit....try keep everything in balance ok....learn from ur mistake but never repeat the same mistake.....juz live ur life like touch and go..(applied on certain situation ja tau..)...never have a bad feeling towards watever happen....everything has its own reason....Allah tu maha bijaksana, mengetahui....apa yang Dia dah tetapkan tu semua ada hikmah yang tersendiri.....selalu la bersyukur, bersabar....Kita diciptakan untuk diuji sama ada kita layak untuk syurgaNya atau tidak....banyak kan berfikir tentang keagungan Nya....


6 comments:

DeLL said...

rumah anda nampak atap je...:P

hafeez said...

lalalalala..anda tahu mana???hahahha...:p

DeLL said...

tahu...sy nampak anak ayam anda.....:P

hafeez said...

hahahhaha...anak ayam semua dah kena sembelih...tingal anak lembu ja..heheheh:p

NUR AFRAH maksudnya CAHAYA KEGEMBIRAAN said...

Umah hg bnjir ka pak lah??

hafeez said...

x tahu la afrah...asanya tak, tapi jalan nak ke rumah aku tu mmg penuh dengan air la...hehehhee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...