About this Blog

This blog is created as a medium to sharing my thought, my life and to write anything i want...
I will try to add some useful information in this blog...
Let's assume this blog as a medium of learning...

I bear witness that there no other God except Allah, and , I bear witness that Muhammad (pbuh) is a servant of Allah and His Messenger...

Monday, January 17, 2011

Mencari Kekasih Hati Yang Kekal Abadi

nukilan yang ingin ku garapkan adalah nukilan hatiku yang mencari seorang kekasih hati yang abadi di samping mencari cinta abadi.....

Aku.....bukan lah setampan Yusuf....tidak pula setabah Ibrahim...apatah lagi semulia Muhammad.... Jika dibandingkan aku dengan Abu Bakar, sesungguhnya, kadang2 mulut aku tidak membenarkan sesuatu perkara..... Andai dibandingkan aku dengan Umar, aku hanyalah mampu mengertak diriku.... Andai dinilaikan aku dengan Ali, luasnya ilmu Ali itu tidak dapat aku tandingi...

Aku mencari cinta sejati.... Mencari cinta hakiki...mencari cinta abadi... Tetapi, banyak halangan dan godaan yang menghalang ku.... Aku tidak lah sekuat Bilal yang sentiasa mempertahankan cintanya.....aku sering kali tewas dalam percaturan mencari cinta sejati.... Tambahan pula, pemikiran ku tidak lah seagung pemikiran Abu Hanifah, As- syafie, Imam Malik, dan Imam Hanbali....

Harini, aku terasa kosong.... Aku mencari sesuatu untuk mengisi benak hati ku ini.....lantas, aku memasang lagu Ainul Mardhiya....... Lagu yang mampu menyemarakkan cinta ku terhadap Pencintaku.... Aku lantas mencari sejarah Ainul Mardhiya.....Ya... Aku sungguh teruja....Walaupun sekadar membaca ceritanya dan lirik lagu Ainul Mardhiya, aku ingin sangat memiliki dia sebagai peneman ku di Syurga nanti....

Persoalannya, seberapa hebatkah aku untuk memiliki Ainul Mardhiya??? Mampukah aku memiliki Ainul Mardhiya????? Wanita yang mampu menghulurkan cinta setulus kasih???? Beranikah aku untuk syahid di jalan PenciptaKu?????Persoalan yang masih lagi membelenggu diri ku....Bagaimanakah caranya untuk ku syahid di jalan yang diredhai Pencintaku?????

Namun, aku berharap agar aku segera ketemu cinta yang selama ini ku idamkan.....Mencari cinta Pencintaku....Ingin aku merintih dan mengharapkan agar aku mampu memiliki cintaNya dan mendapat seorang teman seperti Ainul Mardhiya..... Mungkinkah wujud Ainul Mardhiya di bumi ciptaan Pencipta ku ini????

Andai wujudnya wanita itu, ingin aku memilikinya seandainya aku layak baginya.....

Dirimu pembakar semangat perwira
Rela berkorban demi agama
Kau jadi taruhan berjuta pemuda
Yang bakal dinobat sebagai syuhada
Itulah janji pencipta Yang Esa

Engkaulah bidadari dalam syurga
Bersemayam di mahligai bahgia
Anggun gayamu wahai seorang puteri
Indahnya wajah bermandi seri

Menjadi cermin tamsilan kendiri
Untuk melakar satu wacana
Buatmu bernama wanita

Ainul Mardhiah
Kau seharum kuntuman di Taman Syurga
Menanti hadirnya seorang lelaki
Untuk menjadi bukti cinta sejati
Ooh! Tuhanku
Bisakah dicari di dunia ini
Seorang wanita bak bidadari
Menghulurkan cinta setulus kasih

Di hati lelaki bernama kekasih ( 3X )

 luahan hatiku di petang yang sunyi, sayu, mode keseorangan.... mencari, menilai diri.....juz another abstract feeling that i cant express through action nor words.....


 

2 comments:

zazaw said...

kau g suruh mak kau carikan okay

hafeez said...

hahahaha....aku dah soh dah...but she said, ko cari sendiri...hahahhaha.....dia tambah lagi, ngaji x habis, nak bagi anak dara orang makan apa...hahahhaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...