About this Blog

This blog is created as a medium to sharing my thought, my life and to write anything i want...
I will try to add some useful information in this blog...
Let's assume this blog as a medium of learning...

I bear witness that there no other God except Allah, and , I bear witness that Muhammad (pbuh) is a servant of Allah and His Messenger...

Sunday, April 24, 2011

Brilliant Legacy and Coffee House....

A week in the cave... A lonely week... A week dat only me, alone....hahhahahha...apa aku merepek ni???

BTW, korang mungkin akan jadi gila..if korang jadi aku la.... since 18 april, i was alone...in my room...ok...before tu, suasaa dekat uia ni amatlah tenang sekali...x da orang...kosong.... damai...hahahha... dan aku keseorangan kat bilik F2.8 ni.... bertemankan laptop dan external...tak lupa juga kepada kedua2 handset aku yang mampu bertahan almost 3 days without charging...em, round up, i think 4 hari kot aku biarkan nset tu....hahahhaha...kredit??? ok, my celcom had a balance of RM 3.++ la..bawah 3.50.... maxis??  RM 0.10.... and i did berazam x nak topup...ok, saya tak topup.... and currently, celcom Rm 2.47... maxis? still maintain 0.10.... hahhaha...wah...hebat....

btw, i got free sms from mxs, amounted to 50 sms.....dengan free sms tu la dapat aku mereply msg sesapa yang anta kat aku....pengguna maxis..example, pak choi.... broke? i am quite broke.... hahahaha... but, u must enjoy ur life.... kekadang tu, aku terasa gak nak hidup in situation of penniless... ok, i might experienced it right now....hehhehe..

ok, selama seminggu tu apa aku buat untuk x boring di saat aku keseorangan???? credit to cik fatimah hanim yang sudi transfer ceta korea dekat aku.... nasib baik jumpa dia dekat kubur masa ada dinner ngan EU members... time tu bagi external....

so, dalam masa seminggu ni, aku habiskan dua ceta korea...satu ceta yang berepisod smpi 27 or 28 camtu...tajuk ceta tu, brilliant legacy.... quite ok la.... pastu second lak ceta tajuk coffee house.... yang ni ada 18 episod....perh...bangun pagi mengadap ceta sampai lewat malam...tido.... bangun, tengok..macam tu la kehidupan aku selama seminggu ni....em, x sangat la....coz kadang2 tu got distracted bila budak2 ni kol nak simpan barang...memandangkan aku incharge untuk storage.... so, had to bear with it ja...hehehehe.....

alone...something boring juga...tapi, yang bagusnya ada internet...so, hidup aku x la terasa boring sangat...huhuhuhu...leh online bila aku nak....hum, walaupun kekadang x dapt connection..lumrah la tu...

so, back to da story, aku mula layan dua buah ceta ni sampai habis sebab first impression ceta ni mmg berjaya menarik hatiku... em, compared antara dua ni, i love coffee house lagi tau... plot ceta dia, lakonan dan situasi yang diketengahkan tu mmg bez...serius aku suka.... ceta kedua aku suka sangat2 selepas ceta witch yoo hee..


untuk karakter pilihan lak, dalam ceta brilliant legacy, Park Joon Se....dia ok..baik...setia...rendah diri.... berdikari....hensem juga... hidup sederhana....dan lain2..when it comes to love, suka dia punya prinsip...he lives his life with full of appreciation....menilai present tu lebih bermakna... even for a second...a happiness count preciously...more like me.... menghargai apa yang ada sekarang..memberi sepenuh hati pada masa sekarang, even in the future i will be worse off...hehhehe


as for coffee house lak.... aku ska karkter Lee Jin Soo....suka tentang idea dia...cara karakter tu membuli...and for sure the way karakter tu sembunyi kan feeling dia.... and i hope i am able to contoh n buat macam dia....ah, lagu dia pon mmg bez...saya suka....lagu ost dia....

dats all i think... btw, alone sometimes killing...sometimes healing... sometimes it is nothing...


2 comments:

raihan ang said...

eh asal xbalik??

hafeez said...

ada appointment ngan doctor besok..hehehhehe..sebab tu tak balik lagi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...