About this Blog

This blog is created as a medium to sharing my thought, my life and to write anything i want...
I will try to add some useful information in this blog...
Let's assume this blog as a medium of learning...

I bear witness that there no other God except Allah, and , I bear witness that Muhammad (pbuh) is a servant of Allah and His Messenger...

Tuesday, April 26, 2011

Saya Seorang Penggembara.



Saya seorang penggembara.

Hai…  assalammualaikum…. Harini last date saya…setelah 6 kali berdating dengan HKL, hari ni HKL minta clash ngan saya…hehehhehe… btw, I am discharged…. Alhamdulillah….
Pagi ni, macam biasa….heading out without taking breakfast…. Appointment pukul 9 pagi, tapi tunggu bas, bas muncul pukul 8 lebih2…. Sampai dekat HKL bahagian ortopedik, dalam pukul 9.05 pagi…sampai2, bagi kad appointment dan terus g x ray…. Btw, kali ni saya x kena tunggu lama untuk x-ray…kejap… tapi, dekat sejam lak kena tunggu masa nak jmpa doctor.. nasib baik diorang pasang movie..layan juga la movie tu..hehhehehe…..

Jumpa dengan doctor tu, cakap2, dia tanya ada rasa sakit lagi x…. saya jawab ada lak juga rasa sakitnya…. Pastu soh gerakkan tangan n dia tekan kat tmpat patah tu, dia tanya sakit x…saya jawab kata tak… pastu dia ambik x ray n g jumpa doctor lain…risau juga time tu bila dengar nasihat doctor sebelum ni…huhuhuhu….
Pastu, doctor tu datang dan gtau yang tangan dah ok….tulang ja patah dan nasib baik saluran darah saya tak putus….. btw, info harini, doctor tu cakap, saluran darah tu dia curve balik…meaning, sampai ja hujung jari, dia akan u turn balik…satu info untuk sya yang tak tahu tntang medic…hehehhehe…. kalau saluran darah putus saya kena operate la...
Setel semua tu, terus pergi kat ATM…nk withdraw duit…. Coz currently ada 20 ja..tlolak 5 ringgit caj hospital..tapi, atm lak rosak…hum... lepas tu trus g dekat vendor machine and buy mocha….hehhehe…sedap…. harga, 80 sen…hahaha..mmg bawa syiling siap2…. Masa minum tu, saya rasa macam nak bawa balik ja machine tu…btw, I really hope ada machine tu kat uia…. Mesti tiap2 pagi n lewat malam saya akan beli…. Seriously….

Habis ja minum, terus bergerak and pergi ke monorail chow kit…. Pastu turun dekat bukit nanas….. ha, masa ni la saya jadi tourist…. Tak tahu nak pergi mana time tu…. So, jalan2 n terpandang la pusat pelancongan… apa lagi, terus pergi terjah la…tengok apa yang bez….dalam tu ada air con lak….mmg bez la nak berehat… so, ambik brochure2 n baca2 sikit…. Dalam bangunan tu, dekat kaunter, saya nampak ada kasut gergasi… kasut tumit tinggi… kalau saya baring dalam tu pon muat….nanti saya tunjuk gambar… lepas puas berehat n habis kan baca satu kolum akhbar, saya kuar la..badan da x panas…hehhehehe… kuar tu ingat nak g tengok2 lagi sekitar pusat tu, tapi malas lak… so, pergi kat luar and tengok bullock cart….hehhehehe…. yang kasut ni asa nya bersempena dengan shoes festival 7 april aritu.. yang prof jimmy choo tu..huhuhu






Selesai ja dengan pusat tu, saya meneruskan lagi perjalanan ke mana pon tak tau…main jalan ja..ikut ja kaki ni melangkah…. Jalan punya jalan, terpandang signboard komplek kraft… dalam hati mmg nak pi situ pun…. Btw, signboard tu pun tunjuk KLCC…. So, hentak kaki dan teruskan berjalan….hehehhehe…. bez juga sebenarnya…. Saya nampak KLCC dulu, so, saya masuk la Twin tower dulu….masuk withdraw duit sikit dan jalan2 tanpa hala tujuan dalam tu… dah cemuih, keluar g KLCC… tapi x pon….sampai sekerat jalan dan nampak pokok ni, berenti jap dan baca tentang pokok tu…. Pokok tu nama pokok kelat jambu…. Ni info pokok tu….

Kelat Jambu Laut/ Kelat Jambu from family Myrtaceae.. PLACES:  in Peninsular Malaysia, Singapore, Thailand, Myanmar, Vietnam and Australia… The plant can be found in the rural area, beach area…This plant is useful in making boat or houses.. In Singapore, it was used as a barrier for fire due to the thickness of the wood…. (translate bodoh2)… nanti baca kat gambar kat bawah…hehhehehe….



Oleh sebb malas nk teruskan perjalnan ke KLCC, saya keluar balik ke pintu masuk twin tower tu dn mula mencari kompleks kraft tu…. Saya tawaf satu area KLCC tu, smpai ke main entrance KLCC tu, tapi tak jumpa gak kompleks tu…. Dah nak give up dah… pastu nampak lak signboard yang tunjuk komplek kraft…saya ikut ja arah signboard tu…pastu, lost…. X da signboard dah and I am end up being in Pavilion….. what in the earth I am doing there…. Ok, saya masuk ja Pavilion tu, and tengok semua kedai shopping ja…. aDoi…terus kuar…masuk ja nampak Gucci n etc…. saya nak buat apa… saya bukan kaki shopping pon n kurang duit…hahahhaha…kuar la, nak g berjaya times square, tpi perut ni asa perlu di isi….jam handset menunjukkan pukul 1.10…. ap lagi, mencari KFC la untuk makan…. Order set c dan makan…

Masa nak blah n continue my journey in the land of foreigner, ada lak seorang uncle ni…. Chinese…tanya saya ada orang x kat situ, saya cakap tak la… ah, then, our conversation pun bermula…. Uncle tu tanya saya tentang forex…dia promote la kiranya…. Since dia ni macam representative men forex….. ok, I am nt interested sangat la ngan forex tu, since saya tak sure lak dengan Islamic perspective untuk bidang tu…. So, saya layan ja la uncle tu… since I am taking economist, I trying to come out with discussion on currency…. Seperti mana kita sedia maklum sekarang, duit Malaysia semakin kukuh dengan nilai dollar… satu dollar US bersamaan 2.995 kot….x silap la…highest gak…before diz satu dollar bersamaan RM 3 smthing…. Tapi, uncle to more prefer to talk about how to make money via forex…. Layan ja la..huhuhu….dengar gak kata2 dia… btw, analogi dia agak bagus untuk menjerat orang main forex…hahahhaha… dia ada gak nasihat suruh independent…. Maksudnya, berdikari la…. I think, most Chinese are independent maa….. quite a good reminder….. so, sebelum berpisah tu dia tanya saya la….mana u punya girlfriend, buddies ka…. Saya jawab, I am travelling alone…hehehhe… ingatkan dia nak recommend anak dia…hahahhaha….selingan ja ek…. Saya explain la kat dia yang semua orang dah balik kg…. saya ja tak balik lagi coz ada appointment ngan doctor…. Then he asked me tinggal mana, saya cakap Kuala Nerang, pastu dia lak cakap dia orang Sungai Petani… and I asked him, how long he have been in Kl??? He said 20 years smthing….lama gak tu…. Before berpisah, he said that if I want to know anything bout forex leh la g office dia…dia ada bagi kad kat saya n ada gak la dia kinda joking, if saya master in forex, kitorang leh jadi partner..hahaha… I said, I will consider bout it and we shook hand… saya pun keluar membawa diri lagi…


Ke mana hala tujuan saya???? Saya pun x tau time tu… last sekali, nek ambik monorail n turun bukit nanas, tukar ambik tren ke Gombak…. Sampai ja dekat gombak tu, tnggu bas n masa nak nek bas tu, dia tulis. Kad touch n Go sahaja…ok… damn… forgot my card.. saya tertinggal since pagi tadi saya naik metrobus… cuba nego nak bgi cash ja, tapi driver tu cakap tak boleh…. Adoi… x kan nak beli lagi… so, pergi la pecah duit n beli kad baru….RM 5… hum..marah betul…. Jumpa my fren, nur Azim a.k.a azim..bdak ict…dia pon x da kad, so, saya proposed la biar saya ja beli n nanti kad tu saya jual la kat dia 3 ringgit… then problem setel..problm saya n dia….bt, 5 ringgit tu maksudnya RM 5 sekeping…bukan RM1 lima keeping ek…. Tara…… boleh juga naik bas…. Turun ja dari bas tu, saya jual la tiket tu Rm 3, tapi Azim bagi 4…. Alhamdulillah la…. Rezeki…. Pastu g café ali..dia nak makan… saya ingat nak teman, then teringat kunci bilik MRC x bagi lagi dekat azfar, so, minta diri la dkat azim…huhuhuhu…


Balik tu, kemas2 barang2, masukkan dalam kotak semua…. Perh..banyak gila….buku2… adoi… berkotak2…. Dalam pukul 4 sampai pukul 6 keja angkat kotak tu bawa g bilik azfar..huhuhuhu… berat gila…. Dah la tangan asa sakit lagi, tapi still buat keja bert gak…tu namanya ketegaq a.k.a degil…. Hhahhaha… biasa la…. Budak lelaki mana tak buas….:-)


Malam ni lempar baju masuk machine…hehehhehe…. Duit syiling yang ada bakal dihabiskan… itulah guna nya menabung duit syiling..sesak2 leh korek….. budaya kan amalan menabung ya kawan2…
Hum, lepas ni kurang berblogging skit since saya tak daftar internt…. Btw, tntang internet tu, dekat 700 smething duit saya bayar untuk internet, tapi ran lain yang guna….. ok… benda dah lama,…masa tu saya kat nilai… almost jadi kes mahkamah…. Tapi lepas nego, dapat la setelkan dalam harga 700 smthing tu… saya pon dah g bertegur sapa dah dengan family yang guna tu… since I trust them that they will pay for it, that why saya register atas nama saya untuk diorang guna… lagipn fmily tu dulu kira rumah kedua saya la….. saya lapar ja, mesti p umah fmily tu untuk makan…lewat malam ka, tegahari ka…so, saya kira setel la..equal…duit saya tu compensate untk makan tu…even ometime I did  voluntary work kat family tu… I took 3 years something to visit their house…. Orng mengutuk belkng tu tak payah nak kata apa la…banyak….nak kata saya tak kenang budi ka apa ka, biar la…diorang tak rasa apa yang saya rasa n x lalui apa yang saya lalui… btw, secret shall remains as it is….. x elok sangat nak dedahan keburukan orang… sedangkan kebrukan saya pun tak terjaga…. So, saya dah ok dah, cuma hard la nak bgi kepercayaan…
Saya nk review tentng peraturan kantin pulak..hehehhe…. tara….
See u soon…

p/s: lesson for today are bring maps while travelling and also i think i have to buy watch la....saya tak reti pakai jam tangan...huhuhuhuhu..macam na ek.? 

1 comments:

aziim said...

eh, nk tnya, bas rapid dr lrt gombak ke uia kena guna kad ker skang nie.. erm??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...