About this Blog

This blog is created as a medium to sharing my thought, my life and to write anything i want...
I will try to add some useful information in this blog...
Let's assume this blog as a medium of learning...

I bear witness that there no other God except Allah, and , I bear witness that Muhammad (pbuh) is a servant of Allah and His Messenger...

Thursday, July 1, 2010

30 JUNE 2010

Assalammualaikum…….

Heheheheehe…..alhamdulillah….hari ni saya dapat laksanakan apa yang bermain di fikiran saya lepas bangun tido…hehehehe…..hari ni mula macam biasa…berbreakfast kan rancangan kegemaran “Dari Mata Arisa”……masa tengok tu, fikir la macam mana nak spend hari ni…tak kan nak tido, dengar lagu dan main game macam biasa…..huhuhuhuhu….

So rancang la hari ni nak p main bowling, tengok matahari terbenam…pastu fikir gak back up plan…kalau tak jadi, petang tu ingat nak p makan ais kacang sambil tengok orang lalu lalang…hehehhehe….sampai tengahari ja tak tahu nak decide yang mana….pastu terfikir la yang lama tak tengok tok cik dan tok lang kat alor setar….lepas ja makan, p pinjam moto pak jang, gtau nak p alor setar…..

So bergerak la p alor setar soang2….samppai j asana, singgah Pacific dulu…main bowling…dua game….hehehehe…habis dekat RM 10….huhuhuhu…tapi ok la…memang rasa nak main pun…tapi ntah napa asyik baling masuk longkang ja…..hahahahahaha….agak tensen time tu…..lepas ja habis main, terus pi rumah tok cik…

Nasib baik la tok cik ada petang tu….lepas sembang2 selama berapa belas minit, cakap la kat tok cik yang saya nak g jalan2 jap…..ingat nak g tandop ja….tengok air ja…pastu fikir la…alang2 tu lebih baik p kuala kedah…hehehehhehee….lama tak pi sana…..hehehehee…agak bez juga la masa nak pi kuala ledah tu coz jalan dia lurus dan petang tu, tak berapa ada orang…so saya pun enjoy…hahahahaha…..sampai ja kat situ, cuba recall jalan nak p kota kuala kedah…..

Dapat juga ingat jalan tu, pastu sampai ja sana tengok JKR dah tutup jalan tu untuk tujuan pembinaan…meaning, tak boleh bawa masuk moto la…huhuhuhuhu….kalau nak masuk, kena la jalan kaki…huhuhuhuhu…parking la moto kat situ….pastu p minum kat kedai yang berdekatan sambil tengok laut dan matahari…masa tu dalam pukul 6….lepak sampai 6.20, pastu rasa tak puas ja…..nak kena cari alternative lain ni….hum…lama juga fikir….

Pastu nampak la ada pak cik ni bawa moto…masa tu asa mesti ada jalan lain…so p la cari,tapi hampa…so, jumpa la budak2 yang dok lepak ni…tanya, macam mana ek nak p pantati selain jalan depan tu?????pastu budak2 tu pun bagitau…hehehehehe…jangan malu bertanya…kalau tak, sesat jalan…hehehhe….lastly, sampai juga la kat tempat tu…sampai ja, terkejut juga….mak ai….ramainya budak2 moto…ah..lantaklah…malas nak ambik kisah….saya p cari port yang bez tok menikmati permandangan petang tu……

Alhamdulillah la coz dapat tempat juga…jayh sikit ja dari orang……memang bez tengok langit masa tu…..macam tengok lukisan yang paling indah sekali…..tak dapat digambarkan dengan kata2…masa tu memang bez….siap dibuai angin yang nyaman…huhuhu….saya lepak kat situ sampai pukul 7.10….masa lepak2 tu ada la juga diiringi muzik motor kat situ….kadang2 tengok la juga budak2 tu race…hehehhe….

lepas tu balik la…singgah la kat surau kat kuala kedah…tapi orang taman tu macam tengok saya lain ja….hum…ikut depa la….pas magrib ja terus saya balik p rumah tok cik….sampai situ, tengok tok cik tak da….so, p la cari tok cik kat tempat dia selalu lepak…pastu minum2 ngan dia and cuba pujuk dia mai rumah…tapi, banyak lak alasan dia bagi…huhuhuhuhu….

Dalam pukul 8.50, bergerak la balik rumah…tapi masa balik tu ada la nak accident ngan treler dan kereta..tapi paling bahaya sekali dengan kereta coz bapa cm ja jarak tayar moto ngan kereta tu…..huhuhuhuhu…salah saya kot…maybe sebab terfikir benda lain sampai x sedar kereta tu masuk…..actually, kat simpang tiga…..saya terus, dan dia nak kuar dari simpang…tapi tak pa la…pemandu tu pak cik yang tua dah….maybe dia x nampak saya kot…apa2 pun, Alhamdulillah la saya selamat dan semua yang saya nak buat saya mampu laksanakan…..

2 comments:

~aSHa~ said...

penuh dan padat jadual seharian..

nti leh ar main boling sama2..

hafeez said...

hehehehe...x padat mana pun.....ok...hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...