About this Blog

This blog is created as a medium to sharing my thought, my life and to write anything i want...
I will try to add some useful information in this blog...
Let's assume this blog as a medium of learning...

I bear witness that there no other God except Allah, and , I bear witness that Muhammad (pbuh) is a servant of Allah and His Messenger...

Wednesday, July 28, 2010

Jangan Buat Saya jadi Pembenci......

assalammualaikum.....

post kali ni sebab saya rasa amat la geram dan marah dan amat benci sangat2....bukan jenis saya nak marah dan benci orang....saya tak suka sifat macam tu..tapi saya masih lagi seorang manusia....ada lagi sifat amarah tu...

hari ni masa saya tengah jaga booth and buka facebook coz boring...lantas terbaca la sesuatu kat wall kakak saya...(WANI (CAHAYA KEGEMBIRAAN PEMBERIANKU): Wei, ko buat fitnah kate bini aku pegi pub kan!!!! Wei, bukan pub la bodoh, itu karaoke centre, aku yg hantar die lah kat Bangsar tu...Aku pun join member2 aku gi karaoke..Ko dah buat hal, campur urusan umah tangga aku...Sekarang biar aku dedahkan identiti ko pulak yg ko ni anak luar nikah!!!! Tak percaya gi tanya babak kesayangan hang tu....Mcm baik sgt!)....

sapa tak marah dan tak benci dengan orang tu.....saya tahu bukan tuan punya facebook tu yang tulis....tapi orang yang berdendam dengan family kami.....or beter dikatakan bini kepada pak menakan saya yang belajar agama tapi x faham tentang agama......dah lama dah benda ni....saya ingat ka masa bini dia balik kampung and minta maaf tu kira dah ok dah...rupanya bini dia ada agenda lain....sedangkan memang ada gambar bini dia g tempat macam tu pun.....

banyak yang ditulis oleh bini dia tu dalam facebook pak cik saya ni hanya untuk menjatuhkan keluarga kami.....hum...manusia...luar nampak baik...dalam macam syaitan...padahal saya ada jadi fren dalam facebook pak cik saya tu....kalau fikir logik, kenapa dia juz kata macam tu kat kak saya??????

sedangkan dia tahu saya jadi fren dia...kenapa x kata kat saya juga????bini dia ja yang tak tau facebook saya coz dia x kenal saya dan saya x suka bini dia....bini dia tak tahu sangat tentang saya coz saya jarang berada di rumah masa dia mula2 kahwin dulu.....dan saya tak akan halalkan duit yang bini dia pinjam dari saya selama ni....selama ni saya buat tak kisah ja coz fikir adik beradik.....buat apa nak berkira....sekarang, saya tak halal dan tak maafkan apa yang telah dia(bini pak cik) telah buat kat kami.......

orang seperti kamu x layak untuk menjadi seorang peguam kalau kamu sendiri yang melanggar undang2....kamu belajar shariah....tapi kamu masih tak faham undang2 syariah.....kamu belajar syariah tapi hanya untuk mencari kekayaan....yang memalukan lagi, keluarga kamu tu semuanya macam beragama...tapi hanya agama berlandaskan nafsu...bukan akal...buta hati....kamu bekas pelajar KISAS....tapi otak kamu?????ingatlah kamu wahai perempuan yang sial.....sesungguhnya, balasan Allah menanti kamu....sesungguhnya hanya waktu yang akan menentukan segala kebenaran.....kebenaran pasti terbongkar....

kamu pelajar undang2...semua undang2 berada dalam kepala kamu dan kamu mulai memanipulasikan undang2 itu??????kejam sungguh kamu..macam mana kamu boleh menjadi seorang peguam?????kamu memang sial......ingatlah kamu yang kesalahan kamu itu amatlah besar...kesalahan yang kaum keluarga kami saja yang tahu....aku doakan kamu mendapat balasan yang setimpal.....

sudah lama benda ni berlaku dan saya cuba rahsiakan...tapi sekarang saya memang marah sangat2.....harap Allah membalas segala kejahatan kamu.....jikalau Allah merasakan kamu perlu dibalas di dunia, kamu bernasib baik...sebab saya mendoakan kamu mendapat balasan di neraka....

seperti yang telah saya katakan tentang diri saya..saya bukan lah baik dan saya bukan lah jahat.....saya manusia......bukan nabi.....ada ketikanya saya marah dan ada ketika nya saya ok....banyak lagi yang bini dia kata dekat family kami....bagi orang yang kenal saya, kamu tahu saya macam mana...saya bukan suka gaduh2....Ya Allah...maafkan aku....andai kata2 aku ini amatlah buruk sekali....hanya Engkau tempat ku memohon kemaafan....hanya Engkau yang paling ku takuti....andai blog aku ini dibaca oleh isteri dia dan banyak fitnah yang bakal menimpa aku, aku mohon padaMu agar Engkau tetapkan lah hati ku dengan Al-Quran dan Sunnah Rasul Mu......sesungguhnya, hanya dua benda ini yang menjadi pemandu ku di dunia ini....

aku tahu aku seperti mengaibkan orang...tapi, aku tak tahu nak buat macam mana lagi......aku cuma tahu meluahkan kesakitan ku melalui tulisan....Ya Allah....aku mohon pelindung Mu.....jangan pesongkan aku dari jalan yang benar seperti mana yang telah berlaku ke atas perempuan itu.......Ya Allah...andai Engkau rasa perempuan itu layak diberi keampunan, lembutkan lah hatinya untuk berubah dan lembutkan lah hati kami untuk menerimanya....tapi andai kata tiada lagi peluang dari Mu untuk perempuan itu, aku berdoa agar hukuman berat menantinya......Ya Allah....Engkau sahaja yang memiliki dan mampu mengubah hati2 hambaMu.....aku berserah segalanya padaMu....kerana Engkau adalah hakim yang adil....Tiada satu pun di langit dan di bumi yang mampu berlindung dari kekuasaanMu...sesungguhnya kami tidak mempunyai kuasa untuk melawan Mu....tetapkanlah hatiku dengan Al-Quran dan Sunnah Rasul Mu Ya Allah....Amin....

moga keluargaku sentiasa selamat...

4 comments:

Anonymous said...

sabar paklah..semoga dia sedar kesalahan dia..

hafeez said...

i hope so juga la..thanks ek..

hafeez said...

i hope so juga la..thanks ek..

hafeez said...

i hope so juga la..thanks ek..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...