About this Blog

This blog is created as a medium to sharing my thought, my life and to write anything i want...
I will try to add some useful information in this blog...
Let's assume this blog as a medium of learning...

I bear witness that there no other God except Allah, and , I bear witness that Muhammad (pbuh) is a servant of Allah and His Messenger...

Friday, December 24, 2010

My Time Management and my list to buy....

hum.....this semester is really a tough one....being as student who are taking 21 credit hours, being a person who are binding to responsibilities and being blogger....hehhehehe...

saya rasa memang nak manage time elok2..... sekarang ni, Alhamdulillah...makin sibuk makin bangun awal.... setiap pagi bangun pukul 6 lebih.... mandi awal pagi dan mula mengambil breakfast..mula menghargai masa... sedang memupuk minat membaca....hehehhehe... harap saya berjaya mengekalkan attitude ni...amin...

x macam dulu...dulu, kalau kelas pukul 10,mesti di alam mimpi lagi.... skip breakfast.... x menghargai masa sangat....jarang membaca...huhuhuhuhu....agak pemalas....hehehhehe... tapi semua tu yang dulu, sekarang fokus kan dengan masa sekarang....

banyak la juga orang yang cakap saya ambik banyak sangat...hum..agak banyak la, tapi, ni ja masa saya nak cabar kemampuan saya....so, at least, saya kena berani, wlaupun saya pertaruhkan study saya...quite a dangerous game kan?????


hum, saya jarang lak nak dapat time untuk update blog...huhuhuhuhu...ada la juga berazam untuk mengupdate blog walaupun sibuk...harap saya mampu laksanakan nanti....kesihatan lagi nak kena jaga....adoi... pening juga kan?????? ni baru responsibilities yang kecil...kalau banyak macam PM, payah tu.....

so, selepas ni, saya kena belajar mengurus masa saya dengan lebih efficient....amin....tapi, sekarang masih lagi tak dapat laksanakan hasrat yang terbuku kat dalam hati ni...nak solat subuh berjemaah kat masjid setiap hari dan khatam Al-Quran dalam period satu sem..... tapi, rasanya saya dah failed organize masa saya sebab tak mapu laksanakan benda tu walaupun dah beberapa sem saya cuba...iman masih lagi tak teguh...huhuhuhuhu.......moga Allah memberi hidayahNya kepada kita...Amin....

em, kelmarin duit ptptn dah masuk....dan saya ada list buku yang nak beli....tapi, x sure lagi...huhuhuhu..ni list benda yang saya nak beli....

-external hard disk (nak beli coz external lama sudah ku kebumikan...dia rosak...)

-buku malay dilemma ( buku dr m yang saya nak cuba baca)

-buku ibnu khaldun (tapi tak sure ada ka tak)

-map malaysia (hahhaha...benda ni penting...kita sebagai orang malaysia, kita kena tau selok belok negara kita...tempat apa yang best dan x best..)

-buku yang related to my studies....

- pendrive (yang ni nak buat specifically untuk study matters ja....dengan simpan dcument yang penting..)

- kasut hitam...(tapi yang ni KIV dulu..coz x tahu nak beli ka tak...hehhehe)

-kalau tertarik dengan handset yang harga ok dan puas hati, nak ambik (yang ni pun KIV juga...nak setelkan benda penting dulu)

- dan tak lupa juga, kena simpan duit untuk beli paper setiap hari...huhuhuhuhu...

banyak benda nak beli actually, kalau nak list satu2 la....tapi, x baik membazir sangat...nak kena tengok apa yang penting dan apa yang tak....hehehehehe...hum...bju kemeja.....yang ni tak sure juga... tapi ingat nak cri sehelai....


em, sekian bicara jari saya di alam maya yang tiada kenal erti malam....saya kena tido...besok kena bangun awal pagi...nak g sekolah...hehehhehe

5 comments:

Ir suraya said...

slm... gud luck utk sem nie pak lah..... =)

hafeez said...

wasalam....thanks...gud luck untk su juga..

zazaw said...

external akuu punn rosakk jugak :(

hafeez said...

marilah kita sama2 menyerang low yat dan kedai it yang berdekatan....hehehehhee....salam takziah untuk external kau...

hafeez said...

marilah kita sama2 menyerang low yat dan kedai it yang berdekatan....hehehehhee....salam takziah untuk external kau...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...