About this Blog

This blog is created as a medium to sharing my thought, my life and to write anything i want...
I will try to add some useful information in this blog...
Let's assume this blog as a medium of learning...

I bear witness that there no other God except Allah, and , I bear witness that Muhammad (pbuh) is a servant of Allah and His Messenger...

Friday, December 31, 2010

Summary of 2010

Assalammualaikum.....

tomorrow will be a new day in a new year....2011....apa lagi cerita yang bakal ku lakarkan dalam tahu 2011 nanti ek????

banyak benda yang menanti ku...banyak halangan yang menguji ku... banyak pengalaman yang bakal mengajar ku..... banyak kesedihan atau kegembiraan yang menanti ku?????

persoalan tang sering bermain di fikiran taktala memikirkan masa hadapan..namun ku masih lagi tidak berubah.... meskipun takut, tapi aku mempunyai kudrat dan teman yang senantiasa bersama ku.... ALLAH...

em, 2010.... banyak ceritera suka duka yang telah ku lakarkan dalam buku kehidupan ku.... tahun yamh penuh erti bagi ku.... tahun yang banyak mengajar ku.... tahun yang aku menyedari siapa aku....

em, pada tahun 2010 ni, aku banyak kehilangan benda yang aku sayang.... sob...sob.... banyak pengalaman yag aku tempuhi.... huhuhuhuhu... banyak kegembiraan yang telah ku kecapi..... banyak percintaan duniawi yang telah ku hadapi.... tetapi, semuanya hanya lah sementara... tiada yang kekal melainkan Pencipta ku.. itu yang aku percaya.... pemikiran itu yang menolong ku tabah menghadapi ujan... 
aku jatuh cinta dengan duniawi... tetapi, cinta itu sekadar melalaikan ku...

aku tahu, tahun 2011 ini, mungkin aku tak dapat lari dari jatuh cinta dengan duniawi seperti insan lain... aku ingin menjadi seorang mujahid rindu kepada penciptanya.....menjadi seorang pencinta yang setia kepada penciptanya... namun aku sedar.. aku hanya lah manusia yang mudah terpedaya....

tahun 2010.... apa yang berlaku dalam tahun ni??? jom kita recall balik.... tahun ni, 14 februari, aku kena samun dekat masjid jamek selepas bagi tiket dekat kakak aku.... aku kehilangan handset n gage ku dan sony ericsson.... aku sayang sangat handset tu... n gage tu la tempat aku luahkan keboringan... tempat aku ceriakan hati aku... n gage tu juga pernah menjadi bahan uji kaji aku..... handset yang paling lama aku pernah guna...handset yang tetap dalam hati aku.... aku juga hilang dompet aku... waaupun harga 10 ringgit, tapi, dompet tu selalu ikut aku dah bertahun2 lamanya... dan dompet tu masih lagi elok... tip top... tambahan lak, sebelum bulan dua, aku ada beli card holder yang agak nice... card holder tu pun kena samun... aku tinggai sehelai sepinggang...

selepas kejadian tu, rakan2 ku membantu ku... memberikan sedikit sumbangan... Alhamdulillah... semoga Allah memberkati rezeki mereka.... thanks to IMCDW committe yang tolong saya.... saya hargai sangat.....

kemudian, dalam bulan 4 macam tu la...lebih kurang period tu, i lost my best fren....mungkin sebab salah saya sendiri.... walaupun saya sayang dia, tapi saya tak berhak menentukan hidup dia.. kata yang kita ungkapkan, kita tak mampu tarik balik...... saya tahu tentang tu, dan saya memang bertanggung jawab atas segala perkataan saya..... 

dan kemudian, saya dapat beli laptop baru.... saya agak happy... my first laptop..... dalam bulan 4 juga la.... bez... saya dah tak payah nak menyusah diri berebut comp n saya boleh update blog.... tapi, sekejap ja... benda tu tak kekal.... dalam bulan 9, selepas hari raya puasa, laptop saya hilang... saya balik ke uia awal dari orag lain... ni link entry yang menceritakan tentang kehilangan laptop saya.... klik sini...

kemudian, saya dan family difitnah... hanya sesetengah orang ja yang tahu cerita ni.... saya ada tulis dekat sini..... masaah family yag teruk.... boleh dirumuskan yang ada ahli family saya kena ilmu hitam,... ada orang buat...

dalam tahun ni juga, saya mengumpul banyak repot polis... dan tak lupa juga, saya turut mengumpul tag dan sijil... maksudnya, saya agak aktif join program...hehhehehe

dan tak lupa juga untuk naim... coz helping me.....mu mmg hensem ar naim...hehehehhe

banyak lagi suka duka yang berlaku.... kalau nak ditulis, mungkin memerlukan masa untuk ingat exact date dan macam mana perkara tu berlaku.... 

Alhamdulillah... sebab banyak benda yang saya hilang buat saya lebih tabah....hehehhehee.... banyak juga benda gembira yang berlaku selepas kehilangan tu..... dari kecil lagi saya selalu kehilangan... moto saya... hehehhe...

akhir bicara, sebab malas nak menulis lagi, saya nak ucapkan terima kasih kepada semua orang.... kepada family saya yang sentiasa prihatin dengan saya.....kepada kawan2 saya,.... kepada pencuri sekalian.. pencuri duit, laptop dan lain.... ah, nak include juga ni, pencuri hati...hehehhehehe.... tapi sekadar selingan... anway, saya bersyukur sangat2...coz saya masih lagi hidup sebagai muslim.... nikmat yang paling indah.....

 dah lewat... maghrib dah melabuh tirai.... ayuh solat.....

saya doakan agar hari esok, kita lebih tabah, bahagia dan sentiasa dalam nikmat Islam dan iman... Amin...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...