About this Blog

This blog is created as a medium to sharing my thought, my life and to write anything i want...
I will try to add some useful information in this blog...
Let's assume this blog as a medium of learning...

I bear witness that there no other God except Allah, and , I bear witness that Muhammad (pbuh) is a servant of Allah and His Messenger...

Saturday, December 25, 2010

Workshop of Drug Abuse and Humanitarian Night Award....


Assalammualaikum....
Alhamdulillah...sempat mencuri masa untuk mengupdate....hehehehe
Hari ni tak ada kelas, tapi ada workshop yang berkaitan dengan drug....quite enjoying moment.... banyak info yang dapat dan masa tak terbuang dengan benda sia-sia....

Workshop ni ada dua sesi... yang pertama pengenalan kepada dadah, jenis2 dadah dan hukuman.... sesi kedua pula sesi berkongsi ataupun "sharing moment" dalam inggerisnya.... sesi kedua ni, kami mendengar kisah2 bekas penagih la....agak bagus juga sesi berkongsi ni..banyak benda yang saya dapat pelajari.... dan yang paling penting "Say No To Drug"... saya harap benda ni tersemat dalam benak minda dan hati saya selamanya...

Seperti kita ketahui, sebab yang selalu menjerat remaja kita ni kepada dadah adalah rokok, pengaruh kawan, stres dan lain2 lagi..... daripada pengakuan bekas2 orang yang dah berubah tu, saya rasa tersedar juga la kesalahan saya sebagai ahli masyarakat....(saya nak buang perkataan perkataan penagih dan gantikan dengan orang yang sudah berubah coz nak buang pandangan negatif orang.)

ok, kenapa saya rasa bersalah???? ya la... kita masyarakat yang memandang depa ni hina...walaupun depa dah berubah, kita bukan nak tolong bantu, bimbing depa... sebaliknya kita mengecam depa... xpercaya depa..macam mana depa nak sesuaikan diri dalam hidup bermasyarakat walaupun mereka dah mencuba...
depa dah cuba untuk hidup bermasyarakat, tetapi, kita pula tak menyambut tangan mereka....

salah kita atau salah depa kalau depa mula berjinak kembali dengan aktiviti tu????? kita fikirlah sendiri.... mungkin lepas ni kita boleh sama2 mengubah tanggapan kita dan mula melayan mereka dengan lebih baik.... mereka dah berubah.... walaupun tak berubah banyak, kita kena tolong ubah mereka....

kan????kan????sama-sama lah kita renungkan....ok, dah setel tentang tu...saya cerita secara ringkas ja..hehehhehe

then, we move to humanitarian night award....malam ni, saya pi Humanitarian night Award yang dianjurkan oleh CENSERVE....hehhehehe.... agak menarik la juga....dia punya teater tu, perh...memang mengancam...best gila.... full of laugh....

saya tak la dapat award apa pun..juz dapat dua keping sijil ja....sijil participation.... satu under Titian Wahyu and satu lagi bawah JASA...hehehhehe..yang JASA tu, saya mungkin x actve sangat.... tapi kalau ada ja JASA buat programme and invited me, and at the same tme saya free ja, mungkin saya join and lend my hand la.....

sekarang ni nak tumpu dekat Titian Wahyu ngan MRC jap...coz saya tak nak ambik tanggungjawab yang saya tak mampu pikul... tambahan lak, 21 credit dan asgnment pun dah delay ni...x start lagi....malam ni, ucapan dari dato seri saifudin tu sedikit sebanyak ada betulnya.... beliau berucap tentang produce social entrepreneurship....

saya ada terfikir juga kata2 beliau tu....em, bila ingat balik malam ni, asa tersenyum ja sorang2...melihat someone on the stage...hehehehhee....em, tak lupa juga, congratulation kepada syahrir azfar coz won the gold award.... gonna miss my former president..... and congrats to Azammudin (ex-president of JASA).... hope u all still contribute to society ek....

ah, my list to buy to dah tercapai satu iaitu Mukadimmah(Ibn Khaldun)...Alhamdulillah.... lepas ni kena manage time untuk baca pula....

itu sahaja buat masa sekarang.... adoi... batuk tak lega lagi...dah tahap nak kuar dah tekak ni...doakan saya sembuh cepat ek....


gambar2 sekitar humanitarian award...

 dalam banyak2 ni, sorang ja pelik...napa ek????napa kamu pelik???hehehe..jawapannya, dia jadi committee untuk malam tu.... tapi nice dia punya position...

 alamak..gambar jauh lak..x nampak kami yang hensem2 ni...
 titian wahyu club...
muka acap yang jeles..hahahahha...main2 ja..

Assalammualaikum...

2 comments:

zazaw said...

alah ..
sijil pun boleh wt kenang kenaangan ape
kan kan

hafeez said...

ya la....hehheheh...untuk tunjuk dekat cucu n cicit nanti...hahhaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...