About this Blog

This blog is created as a medium to sharing my thought, my life and to write anything i want...
I will try to add some useful information in this blog...
Let's assume this blog as a medium of learning...

I bear witness that there no other God except Allah, and , I bear witness that Muhammad (pbuh) is a servant of Allah and His Messenger...

Thursday, December 16, 2010

Study of Religion


catatan ku pada hari khamis, 16 Disember 2010

hehehhehe.....x da apa pun...cuma nak tulis tentang subjek yang ambik sem ni ja....hari ni sepatutnya ada kelas, tetapi, disebabkan satu klas tu start next week, so, kurang la masa belajar... saya cuma menghadiri kelas money and banking dan study of religion....

apa yang ada dengan subjek study of religion ni????? sebenarnya, saya pun tak sure lagi, tapi basic idea, macam comparative religion juga la.....perbandingan agama..... banyak nasihat yang saya dapat walaupun x start kelas officially lagi....

dalam kelas tu, saya ada tanya lecturer tu yang convert from cina to muslim.... saya tanya la "whats the reasons make u convert to islam??????? lebih kurang macam tu la.... jawapan yang dia bagi memang saya setuju....hehehhee....dia cakap no logically reason....dan i was asked soklan yang lebih kurang juga.... dia tanya kenapa saya memeluk islam.....

agak tersentap.... i have no answer..... kita melayu, dilahirkan dalam keadaan hidup dalam islam...secara tidak langsung kita menganut islam..... sudah lama saya fikir benda ni...dan sudah lama saya mencemburui mukallaf.... kerana mereka lebih banyak belajar tentang islam....boleh juga saya katakan mereka lebih menghargai islam berbanding melayu yang beragama islam....

melayu yang beragama islam, kadang2 bongkak....fikir sendiri la.... berbalik kepada soalan tu.... saya memang tak dapat jawab....saya tak tahu apa nak jawab..... betul la macam lecturer tu cakap, there is no logically reason.... saya masih lagi belajar tentang islam.... saya ingin mendalami islam..... benda ni yang saya nampak melayu banyak kurang.... mereka kurang mendalami islam....kurang memahami islam....

bagi saya, islam itu indah....islam itu tiada tandingnya...ok la, dah asar, x leh tulis lagi...nanti2 berkesempatan saya cuba tulis lagi....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...