About this Blog

This blog is created as a medium to sharing my thought, my life and to write anything i want...
I will try to add some useful information in this blog...
Let's assume this blog as a medium of learning...

I bear witness that there no other God except Allah, and , I bear witness that Muhammad (pbuh) is a servant of Allah and His Messenger...

Friday, June 18, 2010

17 June

Assalammualaikum……

Berakhir sudah semester pendek…hehehhehehe….short sem yang banyak dihabiskan dengan bermain , tido dan lepak2…..hahahaha….Lepas sahaja habis exam 16 haribulan tu, malam tu terus balik ke Kuala Nerang naik bas pukul 11.30 malam dengan Zulhelme…. Balik naik bas Transnasional yang double decker….hehehehe…tapi x best langsung la….coz sempit sangat… Masa perjalanan dari Duta ke Alor Star tu, saya x boleh tido sangat…huhuhuhuhu…perjalanan kali ni memang ambik masa yang panjang coz jam dekat highway…(accident maybe..x sure coz gelap sangat)…Masa dok dalam bas tu terfikir juga la…kan bez kalau naik flight…hehehehhehe..pastu fikir-fikir balik, bersyukur la dengan apa yang ada….maybe orang yang selalu naik flight tu maybe ada juga ketikanya asa nak naik bas kan…x kisah la naik apa pon, tapi janji selamat sampai…hehehhe….

Sampai kat Alor Star dekat pukul 6 juga la… Pastu balik ke Kuala Nerang dengan abang Zulhelme….em, sampai rumah ja, terus tido…hehehehe… Sebelum mata ni terpejam, sempat la sembang ngan abah dengan kak…masa tengah sembang tu, kak ada cakap la yang baru2 ni sepupu accident…habis kepala dia….pecah kot….kak cakap muka dia tu memang teruk sebelah….sampai x nampak muka dah la…huuhuhuhuhuhuhu…saya tak tengok lagi….em dulu2 saya selalu la juga lepak dengan dia ngan member2 dia…tapi x lepak sangat coz tak masuk kepala…x da topic nak sembang ngan depa..pastu kak cerita juga ada la budak kampong yang darjah 4 ka 5 x tau kena potong kaki sebab jatuh moto…huhuhuhuhu…lepas dengar tu terkenang juga la masa dulu…saya selalu juga la join geng2 tu g tengok racing and kadang2 ada juga la berlumba sesama kami…nasib baik la masa tu saya x accident teruk macam sepupu…juz calar2 badan ja….asa insaf and takut la sekejap…lepas ni kalau dah merasa adrenalin dalam badan mungkin lupa tentang kejadian yang menimpa sepupu tu..

lepas tu, bangun dekat pukul 11, message member2 ajak pi maka kenduri my ex classmate masa sekolah menengah (answariah)…..hehehhee…masa dekat rumah kenduri tu, time nak balik, g la jumpa tuan rumah tu…salam la dengan ayah si answariah ni….member2 saya biasa ja ayah dia tanya,ayah dia tanya sihat ka???….sampai ja kat saya, dia tanya nama apa,sihat ka, pastu kena la sedikit nasihat free…hehehehe….ayah dia cakap, rambut tu kalau kasi potong sikit baru ok…berapa ringgit ja pun gunting….agak embarrassed la time tu coz ramai orang kat dalam rumah tu…tapi, diam ja la…hehehehe..hormat orang tua2….agak panjang la rambut ni…hehehehe…memang nak gunting rambut pun, tapi maybe nanti kot…hehehee….

Keluar ja dari rumah tu, sembang dulu la dengan member2 ni….ada la topic yang kami cakap…yang tak boleh blah sekali, ayat sorang member saya ni….hahahaha….ayat dia x leh cakap kat sini sebab agak bangang juga…haahahha…agak outspoken la….hahahaha….pastu balik rumah….masa kat rumah, saya keja main game ja….main game Need For Speed Undercover….pastu malam tu tengok movie….tengok cerita yang agak best walaupun tak berapa nak faham sangat….movie tu tajuk The Oxford Murders…agak bez la ceta ni….buat saya berfikir…hehehehhe…tapi masa tu sedih juga coz my status kat facebook may causes offence kat sesorang tu…I really did not mean to hurt you…tapi, kata2 yang dilepaskan payah nak tarik balik…kalau dia mahukan explanation, saya boleh bagi…kalau dia nak terasa, saya betul2 minta maaf….walaupun kata2 tu ada la kena dia sikit, tapi saya tulis status tu sebab saya geram sangat dengan orang atau manusia…secara keseluruhan…bukan specific….

Hum….lepas ja tengok cerita The oxford Murders tu, 1 ayat yang buat saya berfikir sangat2….the butterfly that flutters its wing and causes a hurricane on the other side of world….kalau tengok cerita ni tahu la kenapa ada ayat ni…hehehe…kadang2 kita tak tahu yang kita ni asa benda yang kita buat tu betul, tapi kat other side, we just creating a terrible problem….benda yang kita sendiri x jangka…hum….saya suka ceta ni dengan cerita mind hunter….everything yang relate dengan pemikiran….at the beginning ceta ni, I am kinda interested in philosophy…..ada la juga terasa nak jadi philosopher….uhuhuhuhuhu…

Lepas ni nak kena fikir tentang reunion..huhuhuhuhu..kepala saya dah mula jam…hahahahaha….nak kena p track semua member…lepas ja handset kena samun dulu, x da dah no kawan2…huhuhuhu…

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...