About this Blog

This blog is created as a medium to sharing my thought, my life and to write anything i want...
I will try to add some useful information in this blog...
Let's assume this blog as a medium of learning...

I bear witness that there no other God except Allah, and , I bear witness that Muhammad (pbuh) is a servant of Allah and His Messenger...

Tuesday, June 22, 2010

Alhamdulillah…..

Lokasi: cc, rumah pduih, kedai makan,dekat bendang dan rumah…

Masa:2 ptng sampai pukul 12 malam…

Tarikh: 21 june….

Assalammualaikum w.b.t…..

Alhamdulillah….Praise be to Allah, the Cherisher and Sustainer of the worlds….tonight He makes me smile…

Hehehehee……jam menunjukkandekat pukul 4 pagi…..saya masih la tak tido…..i just finished writing my thought on UPSR and PMR tu…huhuhuhu..lambat sikit habis coz sambil tulis tu sambil makan tapai( sebab tak tahan sangat…hahaha)….hehehehe… I asked my mum buatkan tapai…hehehehhe…so dia buat….pagi tadi saya dapat cari tempat persembunyian tapai tu…heheehhehe…so makan la…tapi x manis sangat….sebab time dia x cukup lagi…huhuhuhu…pastu mak balik ja, tanya la mak, tapai tu bila boleh makan????? Mak cakap petang or pagi besok…huhuhhuhu…lamanya..x cakap pon yang saya dah makan pagi tadi…heheehehehe….

Petang tu pula, saya kuar g cc….masa kat cc ni say abaca tentang upsr dan pmr tu…coz saya subscribe dari arkib akhbar pusat sumber BTP…hehehehe…lepas habis bermuka buku dekat cc tu, saya pergi la rumah kawan saya ni…..nama dia firdaus…tapi malangnya, masa sampai kat rumah dia tu, dia tak da kat rumah…dia pi alor star..huhuhuhu…x pa la..masuk2 ja rumah dia lepas mak di pelawa la…sembang jap..masa tumak dia tanya la tangan saya kenapa…so cakap la kata retak coz main bola….dia offer durian…hehehhe…saya suka dah….pastu mak dia kata pula…hang boleh makan durian ka?????saya pun jawab la..boleh kot….pastu dia ceta la yang ada orang kampong tu patah pastu dia makan durian…akibatnya tangan dia kena potong…agak menyirap la bila dengaq….hehhehehe…pastu mak dia tanya la skali lagi…hang betop ka boleh makan ni???pernah makan ka baru2 ni???saya pun jawab, boleh kot…pernah ja makan dua tiga hari lepas( makan cucuq durian la)hehehehe….pastu x pa la…mak dia pun tolong kupaskan buah durian sebiji…hehehehe…pastu mak dia kuar p ambik anak dia ngaji…..tinggal saya dok kat situ sorang2 bertemankan buah durian yang sebiji tu…alamak…adoi…aku nak kena jaga ruamh ni ka?????monolog sendirian…

Pastu, fikir balik, x pa la….relax la dulu….makan durian dulu…lepas tu baru fikir len…hahahaha,,,saya memang ada fikir nak ja tunggu sampai mak dia balik, baru saya balik…risau kot…nak tinggal rumah orang macam tu ja….nasib baik la saya x kena jaga coz as soon saya habis makan durian tu, ayah dia balik…hah..lega….sembang2 sat ngan ayah dia pastu saya pon balik la rumah…..balik sampai rumah tu, x masuk rumah pon…tapi sebaliknya p rumah my cousin yang accident tu….p la nyembang and tengok sikit…teruk juga la…coz tulang muka dia patah…siap pasang dawai dengan skru lagi kat dalam tu….dulu masa ngaji selalu la juga saya lepak dengan dia…masa tu saya ngan dia memang aktif main motor…masa tengok dia tu, saya bersyukur la juga coz masa saya selalu accident dulu hanya luka sikit ja…nasib baik x teruk…kalau x, entah la macam na saya sekarang….Alhamdulillah….

Malam pula saya kuar g online sebab x dapat baca komen tentang upsr ngan pmr tu kat handphone(maklum la….pakai handset murah…hahaha)…..b4 g online tu kol la someone..hehehe….pas hbis ja men tenet, balik la rumah…but b4 sampai rumah tu, saya stop kat bendang tu untuk kol someone tu….entah kenapa dua tiga hari ni hati saya lain ja….mungkin Allah lembutkan hati saya untuk kol coz selama ni saya x kol sebab saya geram dan marah,…saya x msg juga sebab saya takut….malam ni juga saya rasa rindu sangat the way we used to be…sebab tu saya kol juga…even though saya juz dapat dengar suara dia sekejap ja, but it worth la….saya rasa gembira sikit….alhamdulillah and thanks to her juga coz sudi cakap walaupun selama ni ada juga ketika saya terkasar or marah dekat dia secara tak tersenganja…..ada sometimes tu saya rindu sangat, tapi saya malas nak mengaku…maybe sebab ego saya…sebab tu saya macam tiba2 ja nak marah kat dia…. I am sorry…really mean it…. Saya berharap sangat kami mampu jadi macam mana kami yang dulu….

Um…she is someone dat I cant afford to lose right now….. I know, when time comes, I have to let her go……she is my best2 friend…heheehe…sampai sini ja saya cerita bout her…..coz takut nanti terlebih merapu and maybe I will regret it…saya memang bersyukur sangat dapat dengar suara dia….Allah tahu saya tak mampu untuk tanggung ujian lagi, so Dia tolong saya…keyakinan untuk bercakap…walaupun sekejap…..um….to my best fren…. I hope you forgive me….saya dah maafkan awak…kalau boleh saya nak cuba lupakan yang sebelum ni…and I am sorry juga if I can't throw away the feeling tu ya lepas2 ni…I hope u just do what u think it is right….

I dunnno whether she reads or not…tak kisah sama ada dia baca atau tak…hehehehe…if dia baca, I am terribly sorry ya…u and me ada kebaikan dan keburukan…..i will try to erase keburukan tu…moga Allah membantu ku….maafkan kesalahan ku…kerana aku hanyalah seorang insane yang lemah….amin…….

4 comments:

DeLL said...

mencintai tak semestinya memiliki...perasaan cinta terhadap seseorang adalah keistimewaan yg diberi ALLAH kepada manusia...kita ade hak mencintai seseorang..tetapi utk memiliki org yg dicintai itu adalah urusan ALLAH Taala.....

p/s: tp siyes xmalu..makan durian kat umah org...eeee....kalo sy kawan xde sy blah terus..hihi

@isHaH@but@lib said...

agak setuju dengan cik dalilah. hehe.
biasa la kawan-kawan. amek yang jernih buang yang keruh. bila tangan retak? get well soon meh.

Syazana R. said...

hehe. Alhamdulillah, tp yg tak baik bab x bgtau mak pak lah mkn tapai tu. haha! ;p

hafeez said...

dalila> hehehehehhe....thanks....ala...duriantu x boleh tinggal macam tu...bukan selalu...hahahahaha....nak blah awal tu, tapi tersembang coz nak minta no phone kawan...

aishah> la...tak tau lagi ka???huhuhuhu..lama dah...baca post title tangan ku berwajah baru tu...heheehhe

nana> ala...kalau bagi tau nanti mak marah la....hehehehe....dia mesti bising punya....heheehee...wek...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...