About this Blog

This blog is created as a medium to sharing my thought, my life and to write anything i want...
I will try to add some useful information in this blog...
Let's assume this blog as a medium of learning...

I bear witness that there no other God except Allah, and , I bear witness that Muhammad (pbuh) is a servant of Allah and His Messenger...

Wednesday, June 9, 2010

One Piece





Assalammualaikum........

Sebelum ni saya pernah tulis kan kata nak tulis tentang One piece...Kenapa saya minat dengan One Piece ni????Pada mulanya saya tak la minat sangat dengan On
e Piece ni....Masih segar lagi di ingatan saya, saya pernah tanya sepupu saya ni....napa suka sangat One Piece ni????bez ka???dia cakap bez,saya pon cuba la baca komik yang dia beli tapi satu hapa pon x paham....
Saya mula minat One Piece lepas tengok anime ni....Thumbs up la....Tak ingat
lak bila mula tengok anime ni....yang sure, start tengok sem lepas....Sem 2 09/10....Apa yang beznya ek anime ni?????From my point of view la kan, anime ni banyak berkisar tentang persahabatan dalam susah dan senang....Memang bez dia punya jalan cerita....

Short sem ni banyak masa saya habiskan tengok One Piece ja...sampai ke episod 400++....huhuhuhuhu...dalam One Piece ni ada beberapa main karakter namely, Monkey D. Luffy (captain), Zoro (swordman), usopp(penipu kadang2), nami (navigator), sanji (cook), chopper( doctor),robin(ahli sejarah..nak baca tentang sejarah ja)pastu frank (cyborg) ngan brook (skeleton).....ceta dia memang funny sangat2....kadang2 tu ada gak part sedih....masa tengok anime ni saya memang pay attention gila...sampai part yng sedih tu kadang2 turun gak air mata....lau part happy memang asa nak gelak ja...

Tapi kan, dalam banyak2 karakter, saya paling suka sanji.....sanji tu chef....pastu macho and kadang2 lau serius tu memang stylo gila....pastu luffy....luffy ni memang karakter yang gila2, bodoh sikit...tapi punyai keazaman yang tinggi...seorang kawan yang baik...tapi ada dalam satu episod tu Zoro ni tolong tanggung kesakitan luffy..memang terharu juga la masa ni....Bayangkan, masa tu luffy baru habis lawan ngan musuh yang kuat gak..pastu zoro pun lawan gak...and luffy menang..pas lawan mesti letih kan,so terdampar la luffy kesakitan/pengsan lepas tu...then datang lak musuh baru yang kuat...dia nak potong kepala luffy, tapi zoro halang...lepas lawan tu, ntah macam na si musuh tu offer nak bagi zoro ni asa kesakitan luffy selama ni...musuh tu cakap lau x mau bagi dia ambik kepala luffy, zoro kena tanggung kecederaan luffy dari pertarungan yang lepas sampai time tu...zoro accept....masa tu zoro pun macam nyawa2 ikan ja....musuh tu kata, kalau dia accept, kemungkinan zoro akan mati....pastu zoro soh buat ja...masa transfer kesakitan tu,wlaupun sikit,dah buat Zoro luka teruk....Pastu sanji nak g tolong, tapi zoro pukul...zoro x bagi...dia ta, lau sanji ambik,nanti sapa nak masak...lepas kena pukul tu, sanji pengsan...

Zoro ajak la musuh tu g tempat yang lain tok transfer kesakitan tu.....lepas selesai semua, Zoro mampu bertahan lagi....tapi tahap kritikal...lama juga la..pastu sanji sedar terus g cari zoro...dia tengok zoro berdarah,pastu dia tanya kenapa,Zoro cakap It was nothing......

memang terharu gila dengan tindakan zoro tu.....alangkah bahagianya kalau saya mampu jadi sahabat macam tu.....tindakan Zoro tu juz sanji ja tau...pastu ada gak orang len n robin tau...hanya 4 orang ja tau tentang tindakan zoro...huhuhuhuhuhu....banyak lagi la ceta tentang persahabatan depa ni....

banyak suka duka.....huhuhuhuhuhu...memang bez sangat2.....


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...