About this Blog

This blog is created as a medium to sharing my thought, my life and to write anything i want...
I will try to add some useful information in this blog...
Let's assume this blog as a medium of learning...

I bear witness that there no other God except Allah, and , I bear witness that Muhammad (pbuh) is a servant of Allah and His Messenger...

Thursday, June 3, 2010

Injured and Enjoyment….

Assalammualaikum…
Ni satu lagi post yang akan menceritakan tentang kehidupan saya…..Post ni ditulis selepas main futsal…..Malam ni saya memang sakit sangat2…..sakit kaki…huhuhuhuhuhuhu….kenapa?????sebab main futsal la…hehehhehehe..sampai nak jalan pun sukar…..huhuhuhuhuhu….rasanya lepas ni akan berhenti dari main futsal buat sementara waktu….
Dah la besok,(hari khamis) ada kuiz IA (intermediate accounting)….study x habis lagi…dengan kaki sakit pulak…adoi…seksanya…tapi dah pandai buat tu kena pandai tanggung la…ni la prinsip yang selalu saya pegang…hehehhehe….
Ah…kebetulan pula ada cerita lucu yang berlaku kat dalam toilet ni…ikuti la kisah ini….kisah ni bermula selepas saya ambik wudhu dalam pukul 11.20…semasa nak melangkah keluar dari toilet terserempak la dengan salah seorang kawan ni assume as I…I ni tanya la kat F yang sedang mandi….
I: weh F, ang jadi nak g x? pastu I tanya saya…nak join x????
F: sapa lagi yang join????
Saya: join apa?????
I :ramai gak la…..join kuar tengok wayang…
F dan saya :ok ja…..
Pastu tiba2 ada ja suara yang x dikenali berkata: weh…korang x nak ajak aku ka?????macam ni ar…nak kuar x ajak aku juga…..
I dan saya: ang sapa???(terpinga-pinga)
Suara tu: karim…
I: karim mana???(dah blur dah time ni)
Suara tu: karim la…karim Hassan….
Saya dan I: karim????sapa tu????(dalam nada bisik2 kat luar toilet)…pastu gelak la….hahahahhaha…kemudian blah,larikan diri…x nak layan….
Lepas solat g bilik I ngan F, tanya la…sapa karim tu????pastu baru la saya tau yang karim tu (bukan nama sebenar) kepada kawan I ni…hahahahhaha….
Lepas tu jumpa lak si A ni..my roommate…ajak dia kuar sekali….last2 semua on ja…bereh..malam tu 6 orang kuar including me…sebiji keta ngan sebiji moto…kuar pukul 11.50 dan destinasinya Wangsa Walk….sampai kat Wangsa Walk kemudian tengok movie….Prince of Persia, dua orang ja (saya dan A), Bounty Hunter, 4 orang…saya ada 20 ringgit ja….dah la semua x da duit banyak sangat….hahahahhaha…Bez gak Prince of Persia tu…ceta tu habis pukul 2 pagi….pastu bila kuar dari panggung tu, tengok F ngan I bergerak nak nek g panggung balik…tanya la kenapa,rupa2nya nset F jatuh dalam panggung….pastu naik g cari,tapi nak wat macam mana…x da rezeki…( sabar ja la F…saya pon penah hilang handset juga)huhuhuhuhuhu….pastu semua pakat agreed nak g lepak di JUMMA dekat Keramat….ok la…coz nak hisap asap…..hahhahahhaahhaha….pastu,malangnya kedai dah tutup coz kami sampai sana dalam pukul 3 lebih juga…so pakat order air ngan makan roti dan tosei….habis ja…semua pakat nak g lepak kat andals…..smpai ja kat situ,nak order benda tu,tokey cakap dah tutup dah…so blah la…..
destinasi seterusnya,danau kota….
Sampai dekat danau kota tu dalam pukul 4.20 keatas juga la…. Lepak la kat kedai mamak kat situ sampai pukul 5 lebih….lagipun masa tu,nasib la benda tu ada….so order la satu….pastu sembang2 ja….sambil sembang tu,sempat juga budak2 ni nasihat saya…diorang soh saya study…coz pagi ni saya ada kuiz….hahahahhaha….saya jawab la…buku ada kat dalam keta..malas g ambik….so,habiskan minuman coz tengok kedai tu macam nak closed dah…..apa lagi…bayar ja la coz hanya kami 6 orang ja kat situ….hahhahahha..pastu, dak2 ni ajak la g main game coz lau nak balik pon x leh masuk lagi sebab baru pukul 5……sampai kat cc tu, 3 orang ja main….saya, F dan D x main pon….x larat..lagipun,masa tu saya ada keja gak nak kena wat…dah bawa buku..paham ja la…utilize masa tu…hehehhehehe….lama juga la menunggu tu….letih kot…lepas main futsal,dengan sakit kaki lagi…dengan x tido lagi…haahhahahahhaha….habis main game dekat pukul 6 lebih…so bertolak balik….sampai ja bilik,lepas solat,semua dah down kat katil masing2….saya?????menulis post ni sebab ada kelas dan kuiz pukul 9….kalau tido,stock nak bangun la plak…dah la x da orang nak kejutkan…hahahhha…so kena la stay up ja….maybe nak kena stay sampai pukul 2 kot….adoi….kelas habis pukul 12….adakah saya mampu bertahan atau tidak????
Tapi, Alhamdulillah la juga…coz boleh solat subuh awal…tu yang paling penting…tapi rugi juga la sebab x berjemaah kan…huhuhuhuhuhu….kalau tido pukul 2 japgi,maksudnya satu hari lebih la saya x tido….ish2…teruk2….sekarang ni dah mengantuk…macam mana ek????huhuhuhuhuhuhuhu…
hehehehehhe...sukacitanya dimaklumkan madam postpone kuiz minggu depan....happy....x sia2 saya kuar enjoy semalam...alhamdulillah...

2 comments:

afrah said...

waspadalah..!jgn trlalu gembira krn itu hanyalah kebetulan..kta hendaklah sediakan payng sebelum hujan..

hafeez said...

ok...baik afrah...thanks....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...