About this Blog

This blog is created as a medium to sharing my thought, my life and to write anything i want...
I will try to add some useful information in this blog...
Let's assume this blog as a medium of learning...

I bear witness that there no other God except Allah, and , I bear witness that Muhammad (pbuh) is a servant of Allah and His Messenger...

Saturday, June 12, 2010

Ujian di pagi hari…

Tarikh: 12 june 2010

Masa: awal pagi mungkin…

Lokasi: bilik

Assalammualaikum……

Pagi ni macam pagi yang biasa la….bangun solat subuh….hum….actually, hari ni ada la sikit ujian menimpa diri saya…..pagi ni, lepas ja solat subuh,saya tido balik…sebab x da kelas..hari minggu katakana….nak study, tak berapa rajin…hehehehehe…

Lepas tu, bangun dalam pukul 10.30 pagi….hum…bangun ni dah fikir nak basuh baju…pastu bangun2, tengok dompet ada dekat atas meja…..cuba la recall balik…semalam aku letak atas meja ka….asanya tak…asanya letak bawah meja….pastu pelik la juga macam mana boleh ada atas meja tu….tangan ni pun mula la mencapai dompet tu…..ambik ja, dan buka tengok, kosong…..hah…sudah….sapa la yang ambil ni….terkejut juga la….

Ada la 30 ringgit dalam dompet tu…untuk makan minggu ni…adoi…risau juga la coz dalam akaun ada berapa ja lagi…..selalunya,main tinggal ja dompet atas meja atau atas katil tu, tapi tak pernah kena ambik pon…selama ni main tinggal ja handphone atas katil….dompet atas meja…kalau macam juz nak kuar g main futsal,lepak bilik member, tidur or kuar p mana2 ja dalam kawasan belajar ni…tak pernah pula hilang…huhuhuhuhuhu

Tapi, Alhamdulillah la coz dia ambik duit saya ja….dia x ambik handphone ngan laptop yang men letak ja kat situ tanpa kunci…bersyukur juga la sebab dia tak ambik semua skali yang ada dalam dompet tu macam i/c, atm card,matric card….kalau dia ambik…memang agak sedih dan tensen maybe…coz nanti mesti banyak keja nak kena buat…g buat kad bank,i/c dan lain2....huhuhuhuhu…….handphone tu pun mesti sebab pakai handphone murah…. kalau tak, peristiwa 14 februari berulang lagi la…huhuhuuuhuu

Mesti ada orang tak tahu lagi tentang peristiwa 14 februari lalu……pada masa tu saya kena samun dekat masjid jamek…masa tu on the way nak balik uia selepas p bagi tiket bas kat kak…coz kat tanjung malim tak da jual tiket nak balik ke utara…so,saya tolong belikan la kat dia….14 februari tu,habis semua kena ambik…dompet yang baru beli dan handphone kesayangan saya, semua jenis kad, i/c, lesen kena ambik….syukur juga la coz duit ja hilang pagi ni…..

Pagi ni muka x la sedih and marah sangat…coz mungkin benda tu kecik ja…..lagipun saya assume orang yang ambik tu maybe desperate kot….tak pun dia susah dari saya lagi….or dia ngah ada financial problem…sya pernah rasa yang lebih teruk dari tu lagi….maybe ni juz ujian ja untuk saya…Alhamdulillah….terima kasih la kat orang yang ambik duit saya tu coz dia x ambil laptop ngan i/c,atm card dan lesen….hehehehe….kalau x,susah la saya…dah la minggu exam…nak balik umah lagi..pastu laptop ni pun x habis g bayar….huhuhuhuhu….

Kalau orang yang ambil tu desperate sangat,x pa la…saya halalkan ja…kalaui dia memang nak ambik, juz doakan dia insaf ja la…..lagipun duit tu bukan hak saya…hehehehehehe…daripada Allah duit tu…dan Allah jua yang berhak secara mutlak ke atas duit tu….so, kejadian ni saya anggap sebagai ujian dan juga hukuman kepada saya…at least saya tahu juga Dia masih ingat kat saya….mungkin ada hikmah kenapa duit saya hilang kan…ehehehehehehe…

Apa-apa pun,saya harap sangat orang yang ambil tu insaf atau berubah lepas ni…Moga Allah bagi hidayah dan petunjuk kat saya dan dia…Amin…….


 

p/s: selepas baca ni jangan la anggap saya ni baik sangat coz kita tahu iman manusia tu bertambah dan berkurang….kadang2 kita baik…adakalanya kita juga buat kejahatan tanpa kita sedari…so, juz doakan kita sentiasa diberkati ya….bersabar dengan setiap ujian….(first sekali saya berpesan2 kepada diri sendiri dulu…coz saya pun kadang2 ada gak terguris hati orang….kalau saya ada buat salah,minta maaf ya….saya manusia biasa yang kadang2 baik…saya cuma berdoa agar hati saya mampu tahan dengan ujian yang sedang saya terima….dan cuba untuk x lukakan orang lagi….huhuhuhuh…saya juz harap saya mampu kekalkan sifat saya ni ja…)..saya x la syak member or bilik sapa2 ja coz masa tu leh kata kami ngah tido..mybe salah kami sebab x kunci pintu juga…hehhehehee…gpun x baik nak syak orang ni….huhuhuhu,….kepada sapa yang baca, harap berhati2 ya…kunci pintu anda…nasihat free dari saya untuk diri saya dan semua….

kepada sapa yang baca, semoga hari kamu lebih indah ya…hehehheheheehehe…hidup ni penuh surprise…..ni senyuman untuk semua…. JJJJJJJJJJJJ

saya rindu dengan senyuman lak….lama x tengok and x dapat senyuman…..sob3…..ok la….sampai sini ja…heehehhehe…em ni minggu exam ni…so nak kena gak usaha sikit…..16 hb ni saya ada exam Intermediate Accounting….wwish me good luck ya..

Ya Allah…

Ampunkanlah dosa ku…dosa kedua ibu bapa ku,dosa guru2ku dan dosa kaum muslimin sekalian….

Ya Allah….

Berkatilah ilmu yang telah aku pelajari…Mudahkan lah urusan ku…hanya kepada Mu aku berserah…

Amin..

Assalammualaikum….

5 comments:

Syazana R. said...

Waalaikumsalam (mjwb salam kat post pak lah. hehehe)

huhu. ksian pak lah, xpe dugaan2 mse exam. setiap yg brlaku pasti ada hikmahnya. tp, pak lah try la tny kat kwn2 ada nmpak x duit tu ka. bukan nak men tuduh2, tp x slh kn tnya. mn tau diorg ada trnmpk org ambik ka. atau org tu ambik just nak pinjam ja, nti dlm tempoh terdekat dia byr blk kot. hehe.

sy pn penah rasa mcm tu. tahun lepas, 2-3 kali sy beli hp baru sb hilang, rosak n (adelah sbb2 tertentu). hp mahal pulak tu. huhu. tp, xpe. hikmahnya, sy blaja untuk jaga brg sy n lbih berhati2 d masa akn dtg.

p/s: sy tak rasa pak lah baik pun.haha!;p tp ikhlas ur heart n mind is always positive! Alhamdulillah, positive thinker. sy pn harap jd positive, positive n positive. good luck exam. doakan yg terbaik untuk kita smua :)

@isHaH@but@lib said...

pak lah baekkkkkk!!!
ha, saje bagi geram. Tapi bagus la.
Uish kalau dkena kat den, marah2 dulu, nyumpah2 dlu, baru redha. (nyumoah tu tak kot).
bagus paklah. keep it up. Good luck exam~

hafeez said...

dah tanya dah budak bilik...dia kata pagi tu dia ada la laki masuk...tanya sapa x tau..masa tu kawan pun ngah mamai lagi...hehehehehe...em,pa2 pon,thanks ek....
good luck to both of you juga....
hope u all pun jadi positif juga...tapi jangan positif sangat...coz x bapa elok...kadang2 kita kena jadi negative untuk jadi positif...paham x????kalau x faham,nanti nak cuba tulis tentang ni.,,,,..hehehe...

ejasmi said...

baiknya paklah...haha..mmg ko baik pun pak lah..tak yah nak nafikan

hafeez said...

eli>setiap orang ada kebaikan dan keburukan...jangan la assume saya baik sangat coz ada gak yang bruk tentang saya....bukan nak menafikan...tapi,mmg betul...hehehehehe....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...